פינדרוס: ‘אם יקימו גדודים שברור שיחזרו משם חרדים, אז יתגייסו’

ח"כ יצחק פינדרוס בפאנל בנושא 'גיוס חרדים - צורך לאומי או מאבק אבוד?' באוניברסיטת רייכמן: "אם היו אומרים לחילוניים שיש סיכוי שהילד יצא מהצבא כחרדי - הם היו שוקלים את זה שוב" • מחאות והנפת שלטים קטעו את הדיון • מנחה הפאנל הטיח במפגין: "לא תסתום לי את הפה"
אריה ריבקינד
י"ד סיון התשפ"ד / 20.06.2024 12:08

הכנס השנתי של מרכז רובינשטיין לאתגרים חוקתיים בסימן  ‘דמוקרטיה תחת אש’ מתקיים היום (חמישי) באוניברסיטת רייכמן. פאנל בנושא ‘גיוס חרדים – צורך לאומי או מאבק אבוד?’ התקיים בהשתתפות ח״כ יצחק פינדרוס, שי פירון, ושר הפנים משה ארבל.

במהלך הפאנל החלה מחאה בקהל, כולל צעקות, אשר קטעו את הדיון והפריעו לח”כ מ’דגל’  להשיב על שאלות.

מי שניסה להרגיע את הרוחות היה סרן במיל’ עידן סיבוני, סטודנט באוניברסיטת רייכמן וממובילי מחאת ממדים ללימודים, שהגיע להנחות את הפאנל – לאחר מעל 170 יום בעזה.

לאחר שהמפגינים המשיכו להפריע, סיבוני הטיח בהם כי הם גורמים לנזק במאבק שלו לגיוס חרדים.

“יש פה סטודנטים, אני הגעתי לפה בכוונה מעזה בשביל התפקיד שלי, את לא יכולה להרוס את הפאנל, אנשים הגיעו לפה בשביל לשמוע, את עושה לי עוול עכשיו, את הורסת את המאבק שלי להביא עוד חרדים להתגייס”, אמר.

אחד הנוכחים התפרץ וטען כי מדובר במאבק אבוד – וסיבוני הגיב: “אם זה מאבק אבוד – תצא החוצה, אני מאמין שיש עתיד במדינה הזאת ואתה הורס אותו. אפשר להגיע לעמק השווה”.

הוא הוסיף והטיח במפגין: “אתה תצא מפה, אין לך בעלות על שום דבר, אני 170 יום במילואים, אתה לא תסתום לי את הפה. תתבייש, אתה לא דמוקרט, אתה פרובוקטור, תשתוק, תן לו לדבר”.

פינדרוס סיפר על התחושות במפלגתו: “ברמה המעשית, מאז 7 באוקטובר כולנו היינו מגויסים אך ורק לנושא המלחמה, כולל חמ”ל בכנסת. אלו שיושבים ולומדים כי באמונה שלנו התורה זה מה שהחזיק ומחזיק את עם ישראל במשך כל השנים וגם היום, מכבד את מי שלא חושב כך, אבל אנחנו כן”.

הוא הוסיף: “אם היו אומרים להורים כאן שצועקים, שאם הבן שלהם יילך לצבא יש סיכוי של 50 אחוז שהוא יהפוך לחרדי – מתאר לעצמי שחלקם היו שוקלים את זה שוב.

“אני אומר את זה בצורה הכי פשוטה”, הדגיש פינדרוס, “החרדים לא יוותרו על עיקרון ‘תורתו אמונתו’ בשום מצב. אם צה”ל ישכיל להקים גדודים וחטיבות שברור שמי שנכנס לשם חרדי ייצא חרדי, אז הם יתגייסו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות