השר עמיחי שיקלי: “מי שמדליף מידע מהקבינט, צריך לשבת בכלא”

חרדים 10
|
י"ד סיון התשפ"ד / 20.06.2024 11:02
שר התפוצות התייחס לעימות בין נתניהו לבן גביר על ההדלפות וקרא להטיל חובת בדיקת פוליגרף על כל משתתפי דיוני הקבינט – כולל ראש הממשלה עצמו • “העובדה שנכנסנו לרפיח כל כך מאוחר בגלל לחץ אמריקני כבד היא טעות. החששות של האמריקנים מאסון הומניטרי התבדו”

שר התפוצות עמיחי שיקלי התייחס הבוקר (חמישי), בראיון לסולימאן מסוודה ויואב קרקובסקי ברשת ב’, לעימות בין השר איתמר בן גביר לראש הממשלה בנימין נתניהו על ההדלפות החוזרות והנשנות מהקבינט הביטחוני.

“בן אדם שהדליף מידע מקבינט צריך לשבת בכלא. אני בעד שכולם יעברו פוליגרף – כולל ראש הממשלה”, אמר שיקלי.

על המתיחות בין הבית הלבן לירושלים אמר: “העובדה שנכנסנו לרפיח כל כך מאוחר בגלל לחץ אמריקני כבד היא טעות. החששות של האמריקנים מאסון הומניטרי התבדו. יש שתי אוגדות שפועלות בשטח, דרוש מהלך יותר אגרסיבי, עצים ותקיף”.

השר שיקלי התייחס גם לאמירתו של דובר צה”ל, דניאל הגרי, כי לא ניתן להשמיד את חמאס ואמר: “הדבר החשוב ביותר בצבא זה גבולות גזרה. ברגע שאין גבולות גזרה יש תקלות. כל אחד צריך לשמור על גבול הגזרה שלו. הנושאים המדיניים הם לא במנדט של המטכ”ל, בטח לא של דובר צה”ל והייתה כאן שגיאה – אך לא זדונית”.

כמו כן, שיקלי התייחס לחשיפה של מסמך המודיעין של 8200 שחובר שבועיים לפני 7 באוקטובר: “התוצאה היא לא טעות, לא מקבל את זה, זה מחדל היסטורי. אני חושב שנאמרו דברים על אחריות אבל במבחן המימוש צריך לממש. אני לא אומר שהרמטכ”ל צריך להתפטר. יש תפקידים שיש להם זיקה ישירה למחדל המודיעיני והאחריות הישירה. למשל מפקד אוגדת עזה – לא היינו צריכים לחכות כל כך הרבה עד שיעזוב את התפקיד”.