דיווח: רק 50 חטופים נותרו בחיים ברצועת עזה, 66 ככל הנראה מתים

'הוול סטריט ג'ורנל' מדווח מפי גורמים המעורים במו"מ והמודיעין האמריקני: מספר החטופים המתים בידי חמאס גבוה ב-25 מזה שישראל הצהירה עליו • עד היום הוחזרו 19 גופות חטופים, בהן 8 שהוחזרו ב-3 החודשים האחרונים • דיווח: משלחת ישראלית קיימה ביקור חשאי בקטר בנוגע לעסקה
חרדים 10
י"ד סיון התשפ"ד / 20.06.2024 10:52

‘הוול סטריט ג’ורנל’ מדווח הבוקר (חמישי) כי רק 50 חטופים המוחזקים בידי חמאס נותרו בחיים בעזה.

הדיווח מתבסס על עם גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן לעסקת חטופים וגורמים רשמיים בארה”ב המעורים בפרטי המודיעין האמריקני.

ישראל הודיעה רשמית כי 41 חטופים המוחזקים בידי ארגון הטרור חמאס אינם בין החיים.

לפי הדיווח שפורסם הבוקר, הנתונים שמבוססים גם על מודיעין ישראלי, 66 מהחטופים ככל הנראה מתים. בנוסף דווח כי יתכן ומספר החטופים החיים עומד על כ-50.

ההערכות לגבי מספר החטופים ההרוגים ממשיכות לעלות בשל תנאי השבי ופציעות מטבח ה-7 באוקטובר שלא טופלו כראוי.

בדיווח בוול סטריט ג’ורנל מוצג מספר החטופים על 116, כלומר בלי השבויים והנעדרים מלפני 7 באוקטובר – החללים אורון שאול והדר גולדין הי”ד והנעדרים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

עד היום הוחזרו לישראל 19 גופות של חטופים, בהן שמונה שהוחזרו בשלושת החודשים האחרונים. בחודש נובמבר שוחררו 105 חטופים, בעיקר נשים וילדים, במסגרת עסקת החטופים בין ישראל וחמאס.

גורמים רשמיים בישראל אישרו בשיחה עם ‘הוול סטריט ג’ורנל’  כי רוב החטופים שהוכרזו כלא בין החיים נרצחו כבר ב-7 באוקטובר, אך הוסיפו כי ישנם חטופים שנהרגו כתוצאה מפעילות צה”ל ברצועה.

בעיתון הסבירו איך בישראל קובעים מתי חטוף נחשב מת והדגישו כי מדובר בהליך קפדני. לפי הדיווח, ישנה ועדה מצומצמת של מומחי רפואה שמנתחים מידע מודיעיני בכדי לקבוע אם חטוף חי או מת.

בחודש אוקטובר, כשהוועדה המצומצמת החלה את עבודתה, היא הסתמכה בעיקר על צילומי אבטחה מיום החטיפה, אך כיום מסתמכת בעיקר על סרטונים שהגיעו מרצועת עזה.

חבר הוועדה, מנכ”ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ’ עופר מרין, אמר לעיתון: “קבענו את מותם של אנשים שידענו שהיו בחיים ואנחנו יודעים איך הם סיימו את חייהם שם”.

בצה”ל, לשכת ראש הממשלה ובמודיעין האמריקני סירבו להגיב לידיעה.

בתוך כך, משלחת ישראל קיימה ביקור חשאי בקטר כדי לדון במחלוקות הקשורות לזמנים ותאריכים של השלב הראשון בעסקת חטופים.

באתר הסעודי ‘אילאף’ דווח, מפי מקור המעורה בשיחות המשא ומתן, הדיונים בקטר התנהלו בצורה חיובית, והחשאיות הייתה חשובה מאוד כדי שיהיה ניתן להגיע להבנות.

נקודות המחלוקת עליהן דנו, לפי הדיווח, הן על מספר המחבלים הפלסטינים שישוחררו והחטופים הישראלים שישוחררו בחיים. לדיווח אין אישור ממקור נוסף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות