שכל את כל ילדיו: הסיפור של חיים עוטר שקיבל ‘אות הנשיא’ להתנדבות

אבי כץ
|
י"ד סיון התשפ"ד / 20.06.2024 00:16
חיים עוטר, ששכל את כל ילדיו, מינף את האובדן למסכת של התנדבות למען הציבור: הוא מפעיל בית תמחוי בעיר מגוריו רמלה, מתנדב ב’יחידה 360′ ובחברה קדישא, ומשמש ככתובת לעזרה ולסיוע לכל אדם במאור פנים • במלחמה היה מהראשונים שנכנסו לחוף זיקים 

35 שנות התנדבות למען הציבור: חיים עוטר – מתנדב יחידה 360 קיבל מנשיא המדינה את אות הנשיא להתנדבות

 

בטקס שנערך היום (רביעי) בבית הנשיא בירושלים, העניק נשיא המדינה יצחק הרצוג לחיים עוטר, מתנדב ‘יחידה 360’, את ‘אות הנשיא להתנדבות’ לשנת תשפ”ד, כהוקרה והערכה על התנדבותו למען הציבור הישראלי, שהפכה לחלק בלתי נפרד מחייו ב-35 השנים האחרונות.

ב-7 לאוקטובר, עת החלו להגיע הידיעות המחרידות מהדרום, הקדיש עוטר את מיטב זמנו להתנדבות ביישובי העוטף ובמחנה ‘שורה’, במסגרת צוותי המתנדבים של יחידה 360 שפעלו במקום, ועסק במלאכת הקודש של קבלת גופות, מאמצי הזיהוי בתנאים נוראיים, והכנתם לקבורה.

חיים התנדב במשימות שונות בעוטף תחת אש. בין היתר נכנס לחוף זיקים עם כוחות הביטחון כדי לטפל בפצועים ובפינוי הרוגים.

ההתנדבות למען הזולת זורמת בעורקיו של חיים ושזורה בכל תחנות חייו: הוא נולד בשנת 1955 ברמלה, שם הוא מתגורר עד היום, לאביו הרב שלמה עוטר ז”ל יליד תימן ולאמו מרים ע”ה ילידת לוב.

בצעירותו שירת חיים 3 שנים בתל השומר, ולאחר מכן בשירות מילואים לאורך השנים.

כחודשיים לאחר שנשא לאישה את רעייתו יוכבד, היא חצתה את הכביש ונפגעה מרכב חולף ונותרה נכה 100%. ברבות השנים נולדו להם 4 ילדים וכולם נפטרו בגילאים צעירים. הראשונה בגיל 3 חודשים, השני בגיל 4 חודשים והשלישית בגיל שנתיים. הבת האחרונה נפטרה מהמחלה בגיל 34 לפני 11 שנים, לאחר שבע שנות נישואין והותירה אחריה שתי בנות – אחת בגיל 6 וחצי ואחת בגיל 4, שנשארו לגדול בבית הסבא חיים, לאחר שהאב ניתק איתן קשר.

למרות מסכת החיים הלא פשוטה שעבר והצרות הרבות שפקדו אותו, חיים החליט לתעל את האובדן הקשה לטובת מסכת התנדבות למען הציבור. לפני 32 שנה, הקים בית תמחוי ברמלה ומאז הוא מפעיל את המקום בכל ימות השבוע, לטובת נזקקים וגלמודים.

לפני 20 שנה, לאחר פטירתו של אביו, שהיה עובד בחברה קדישא, החליט חיים להמשיך בדרכו, ולהתנדב גם בחברה קדישא, ומאז הוא מטפל בהתנדבות מלאה בכל נפטר בעיר.

בשנים האחרונות, הוסיף חיים למסכת ההתנדבות שלו, גם התנדבות ב’יחידה 360′, במסגרתה הוא מגיב לכל קריאה ומגיע ראשון לכל זירה ברמלה והסביבה.