נסראללה: פלישה לגליל על הפרק, נתקוף בקפריסין אם תסייע לישראל

מזכ"ל חיזבאללה נאם ופיזר שלל איומים: "יש לנו בנק שלם ואמיתי של מטרות ויש לנו את היכולת להגיע אליהם" • "אם קפריסין תאפשר לישראל להשתמש בשדות התעופה שלה - היא תהיה חלק מהמלחמה" • מיקי זוהר: "הגיע הזמן שראש ממשלת ישראל יבהיר לנסראללה מי בעל הבית"
חרדים 10
י"ד סיון התשפ"ד / 19.06.2024 22:25

מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם הערב (רביעי) ואיים כי פלישה לגליל עודנה על הפרק, מבחינתו – “אם העימות יתפתח”.

נסראללה אמר: “יש פחד אמיתי אצל האויב מפריצת חיזבאללה אל הגליל, שזה תרחיש שממשיך להיות קיים ועומד במסגרת מלחמה שתיכפה על לבנון”. לדבריו, אין לחיזבאללה כוונה להסלים את הלחימה, “אבל ישראל מפחדת וממשיכה לחזק את כוחותיה בצפון, זה משפיע על החזית בעזה”.

כמו בנאומיו הקודמים, נסראללה התגאה שעשרות אלפי ישראלים התפנו מהצפון.

במהלך נאומו, הדגיש נסראללה כי רק הפסקת אש בעזה תוביל להפסקת אש בלבנון. לדבריו, “נמשיך בתמיכה שלנו לעזה, ובאותו זמן אנחנו מוכנים לכל האפשרויות. הפסקת אש בלבנון, בתימן ובעיראק – הדרך היחיד אליה היא הפסקת התוקפנות בעזה”.

הוא גם איים: “יש לנו בנק שלם ואמיתי של מטרות ויש לנו את היכולת להגיע אליהם. לא יהיה מקום בטוח בישראל מפני הרקטות והכטב”מים שלנו. האויב חייב לחכות לנו ביבשה, בים ובאוויר. נילחם ללא גבולות וחוקים”.

נסראללה איים בהצהרתו במלחמה על ממשלת קפריסין – אם תפתח את בסיסיה ונמלי התעופה שלה בפני ישראל. לדבריו יש לחיזבאללה נתונים לפיהם צה”ל מתאמן כל שנה באזורים הרריים בקפריסין באזורים שדומים ללבנון, ומשתמש בבסיסי צבא קפריסאים.

לדבריו, ישראל מתכוונת להשתמש בנמלים ושדות תעופה בקפריסין אם יותקפו אלו בישראל.  “יש לנו מידע שצבא האויב מבצע פעולות בקפריסין ושהוא ישתמש בנמלי תעופה קפריסאים במקרה של מלחמה עם לבנון. אם קפריסין תאפשר זאת – היא תהיה חלק מהמלחמה”.

מנהיג חיזבאללה התייחס גם לתיעוד שפרסם ארגון הטרור אתמול מכטב”ם שצילם מתקנים סודיים במפרץ מחיפה: “הסרטון – חלק קטן משעות רבות שצולמו בחיפה. יש לנו תיעודים מחיפה, סביבתה, אחרי חיפה ואחרי אחרי חיפה”.

השר מיקי זוהר הגיב לאחר הנאום: “הגיע הזמן שראש ממשלת ישראל יבהיר לנסראללה מי בעל הבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות