בגיל 12 ביצעו בו מעשה חמור: בגיל 40 הוא שרף בית כנסת כנקמה

גבר, בשנות ה-40 לחייו, נעצר בגין הצתת בית כנסת ביישוב בשפלה • החשוד הכחיש את המיוחס לו, אך מאוחר יותר הודה במעשים בפני מדובב שהוכנס לתאו  • במהלך דיון על הארכת מעצרו אמר לשופטת כי בגיל 12 ביצעו בו מעשה חמור - ולכן "הוא צריך לשלם"
חרדים 10
י"ג סיון התשפ"ד / 19.06.2024 18:28

סיפור עצוב: גבר בשנות ה-40 לחייו נעצר באחרונה בחשד שהצית בית כנסת בעיר בשפלה, וגרם למקום נזק כבד. על פי החשד, החשוד ביצע את המעשה כנקמה על כך שבצעירותו נאנס שם.

ההצתה התרחשה לפני כשלושה שבועות.

על פי החשד, החשוד הגיע בשעות הערב לשטח בית הכנסת, פרץ פנימה, שפך בקבוקים מלאים בדלק, הצית ונמלט. תוך דקות ספורות בית הכנסת עלה בלהבות.

לוחמי אש שהוזעקו לזירה והצליחו לכבות את השריפה. מהחקירה עלה כי מדובר בהצתה.

כעבור זמן קצר עצרו שוטרי תחנת משטרת רחובות את החשוד, והוא נלקח לחקירה שם הכחיש את המיוחס לו.

לפי דיווח באתר ‘מאקו’, במסגרת החקירה עלה כי כמה ימים לפני ההצתה החשד ריסס גרפיטי על לוח מודעות ביישוב, בו טען כי תושב העיר ביצע בו מעשה חמור במיוחד והוסיף: “תשמרו על הילדים”.

החקירה בנושא מלווה על ידי פרקליט בכיר מפרקליטות מחוז מרכז. מעצרו של החשוד הוארך מספר פעמים בבית משפט השלום בפתח תקווה, ובשבוע שעבר חלה התפתחות בחקירה – כשעל פי המשטרה הוא הודה במיוחס לו בפני מדובב שהוכנס לתאו.

בדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה, אמר החוקר כי החשוד מסר פרטים מוכמנים על מעורבותו בהצתה.

מנגד, לטענת סנגורו, החשוד המציא דברים כי חשש שהמדובב הוא עבריין והוא התרברב בפניו על דבר שלא עשה. הוא ביקש לשחררו למעצר בית בפיקוח בני משפחה, משום שביום שבו הוצת בית הכנסת החשוד בכלל היה מאושפז.

לפי הדיווח, במהלך הדיון פנה החשוד לשופטת, וטען בפניה כי בגיל 12 ביצעו בו מעשה חמוד מאוד. “הוא צריך לשלם. אני חף מפשע, לא מסוכן לציבור”, אמר.

השופטת האריכה את מעצרו  על מנת לאפשר למשטרה לסיים את החקירה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות