צה”ל אסר על עופר וינטר לנאום • ליברמן: קטנוניות וסתימת פיות

סגן הרמטכ"ל זימן את תא"ל עופר וינטר לשיחה שבה אסר עליו לנאום במהלך חופשת השחרור שלו • ח"כ אביגדור ליברמן: "התחושה היא שהפיקוד הבכיר בצה"ל חושש מפני דיון פתוח, חשוב ונוקב על המחדל" • צה"ל: "מדובר בכנס העוסק בנושאים צבאיים ובמדיניות צה"ל, עד כדי הבעת מחאה"
יוני גרין
י"ג סיון התשפ"ד / 19.06.2024 15:55

אהוד ברק ואולמרט כן, וינטר לא? הרמטכ”ל הרצי הלוי אסר על תא”ל עופר וינטר, הקצין שהדיח משירות, להרצות הערב (רביעי) בנושא מקצועי של הכרעה צבאית וניצחון  – בכנס  ‘זמן הכרעה’ המאורגן על ידי פורום ‘המפקדים והלוחמים במילואים’.

לפי דיווח בחדשות 12, סגן הרמטכ”ל אלוף אמיר ברעם ודובר צה”ל תת-אלוף דניאל הגרי קיימו שיחות עם וינטר ואסרו עליו לנאום או להופיע בציבור בזמן חופשת השחרור שלו. האיסור מגיע בעקבות שני נאומים שנשא וינטר ביום ירושלים וכן לקראת הכנס הערב.

בכנס, שיתקיים באקספו בתל אביב החל מהשעה 17:00, צפויים להשתתף כאלף קצינים במילואים כולל 4 אלופים, 14 תתי אלופים, כ-50 אלופי משנה, כ-165 סגני אלופים ומאות קצינים נוספים בדרגות שונות.

לאחר שנאסר על וינטר לנאום בכנס, פורום ‘המפקדים והלוחמים במילואים’ מסר: “תת אלוף עופר וינטר יגיע לכנס המפקדים והלוחמים במילואים אך לא יישא את ההרצאה שתוכננה בפני הקהל”.

בהודעה מוקדמת יותר שמסר הפורום נאמר: “בצה”ל מבקשים למנוע מתא”ל וינטר לשאת דברים הערב במהלך כנס ‘זמן הכרעה’, הפורום יפנה בשעות הקרובות לצה”ל על מנת להבין מדוע נאסר עליו לתת הרצאה בנושא מקצועי של הכרעה צבאית וניצחון, ויבקש מדובר צה”ל לאפשר את מתן ההרצאה תחת שמירה על כלל ההנחיות הרלוונטיות”.

דובר צה”ל מסר בתגובה, כי עופר וינטר טרם השתחרר מצה”ל ונמצא בתקופת פרישה, ועל כן חלות עליו פקודות הצבא. “מדובר בכנס פומבי, אשר השתתפות משרתי צה”ל בו נדרשת באישור. לאחר בחינת הבקשה, מאחר ומדובר בכנס העוסק בנושאים צבאיים ובמדיניות צה”ל, עד כדי הבעת מחאה במהלך מלחמה, הוחלט שלא לאשר את הבקשה, בהתאם לפקודות”.

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב:  “קטנוניות וסתימת פיות. ההחלטה התמוהה של הרמטכ”ל לאסור על תא”ל עופר וינטר, שנמצא בחופשת השחרור, מלהופיע בכנס שמיועד לאנשי מילואים, פוגעת קודם כל במוסד הרמטכ”לות ובצה”ל”.

ליברמן הוסיף: “התחושה היא שהפיקוד הבכיר בצה”ל חושש מפני דיון פתוח, חשוב ונוקב על המחדל של השבעה באוקטובר, על אופן הלחימה ויעדי המלחמה. לשיח מסוג זה חשיבות רבה והכרחיות על מנת לחזק את האמון של חיילי המילואים במערכת הצבאית ובמפקדיו”.

וינטר הודיע השבוע כי נאומו בכנס יעסוק בנושא המלחמה: “אמנם הלחימה בעזה מורכבת וצה”ל מצליח לגבור על חמאס בכל מפגש טקטי, אך בצורתה הנוכחית היא לא תביא להכרעת חמאס ולניצחון ברור עליו”.

הוא הדגיש: “עלינו לוודא כי מתקיימת לחימה הכרעתית במסגרתה אנו דואגים טוב יותר לבטחון כוחותינו ויחד עם זאת פוגעים לחמאס במוקדי הכוח ובנכסים הרגישים שלו, רק כך נוכל לייצר הכרעה במערכה”.

“אני מתכוון להגיע ביום רביעי הקרוב לכנס זמן הכרעה ולהציג שם את עיקרי התפיסה שלי לגבי אופן הלחימה הנדרש בעת הזו”, חתם את דבריו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות