בשורה בבית שמש: פורסמו זוכים לבניית 2,718 יח”ד בשכונה לחרדים

מבין הדירות ששווקו -  2,175 דירות ימכרו בשיטת 'מחיר למשתכן' בהוזלה של 32 אחוזים ממחיר השוק • מחיר התחלתי לדירה של 100 מ"ר – 1,577,000 שקלים • סגן ומ"מ ראש העיר, שמעון גולדברג: "מפעילים את כל המנועים כדי שהבנייה תתקדם בקצב מזורז"
יוני גרין
י"ג סיון התשפ"ד / 19.06.2024 15:39

עוד בשורה ענקית יוצאת מבית שמש: פורסמו הזוכים במכרזים לבינוי דירות בשכונת רמת בית שמש ה2, בבנייה ייעודית המתואמת לצרכי המגזר החרדי, ובסמוך לרמת בית שמש ד’, שגם היא שכונה בעל אופי חרדי מובהק.

מספר יחידות הדיור ששווקו במכרז עומד על 2,718, כשמתוכן 543 דירות יימכרו בשיווק חופשי, ו-2,175 דירות יימכרו בשיטת ‘מחיר למשתכן’.

הדירות יימכרו בהנחה של כ-32 אחוזים מגובה השומה ממחיר דירה בשוק החופשי. האומדן הרשמי למחיר הסופי של הדירות הוא כדלהלן: מחיר התחלתי לדירת 85 מ”ר – 1,358,000, מחיר התחלתי לדירת 100 מ”ר – 1,577,000, מחיר התחלתי לדירת 120 מ”ר – 1,869,000. כל הדירות כוללות מרפסת סוכה, מחסן וחניה שיוצמדו בטאבו לכל אחת מהדירות.

כמו כן שווקו שטחים ייעודיים למסחר ותעסוקה כחלק מתוכנית ‘רמת בית שמש – שכונה ה’2’ המתפרשת על כ-1,060 דונמים.

תמהיל הדיור בשכונה מגוון וחלק ממבני המגורים כוללים חזית מסחרית לצד בתי כנסת, גני ילדים, בתי ספר, תחנה לאם והילד, מקוואות ומעוני יום. השכונה כוללת שטחים למוסדות ומבני ציבור (כ-110,470 מ”ר), מגורים, מסחר ותעסוקה (כ-23,669 מ”ר), וכן כ-70 דונמים של שטחים ציבוריים פתוחים לרווחת התושבים.

ראש העיר  שמואל גרינברג בירך את החברות שזכו במכרז: “זו בשורה משמחת במיוחד, ואני חושב שזאת זכות גדולה עבור החברות הללו להשתתף בבנייתה של העיר בית שמש, ששמור לה מקום של כבוד בין חמשת הערים הגדולות בישראל בתוך שנים לא רבות.

“אני מודה לשר השיכון הרב יצחק גולדקנופף ולמנכ”ל משרדו הרב יהודה מורגנשטרן על הדחיפה החזקה שהם נותנים לתוכניות הבינוי בבית שמש. אני מקווה שכבר בתקופה הקרובה נוכל להמשיך ולבשר על עוד ועוד מנות של אלפי יח”ד היוצאות לשיווק ולבינוי מזורז, להשלים את הביצוע של התוכניות הקיימות, ולהמשיך ביתר שאת בתכנון שכונות עתידיות”.

גרינברג הוסיף: “כשמדובר בבינוי שכונות, יש לנו אתגר נוסף מעבר לרצון לבנות במהירות ובספרים גבוהים ככל הניתן, אנחנו גם רוצים לתת לתושבים את השירות הטוב ביותר, ולכן אנחנו מתחילים כבר מעכשיו לתכנן את בינוי מבני הציבור ומוסדות החינוך, את מערך התחבורה הציבורית, את המרפאות ותחנות ‘טיפות חלב’ וכל שאר צרכי השכונה, כדי שהתושבים שיתאכלסו בה יוכלו לקבל את מלוא השירותים העירוניים והאחרים באופן מיידי. אני חושב ומאמין שעם תכנון נכון ועשייה מוקדמת זאת משימה שאפשר לעמוד בה, וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות בסייעתא דשמיא”.

סגן ומ”מ ראש העיר בית שמש שמעון גולדברג, המחזיק בידיו את הקשת הרחבה של כלל התפקידים הנוגעים לתכנון, בניה הנדסה ובינוי בעיר, אומר כי המשימה שלו ושל מוסדות העירייה היא לפעול בכל החזיתות כדי שהתוכנית תקודם בקצב מזורז ותצא לפועל מוקדם ככל האפשר.

“יחד עם ראש העיר הרב שמואל גרינברג שמגבה באופן עקבי את כל הפעילות שאני עושה בתחום, אנחנו מפעילים את כל המנועים כדי שהבנייה תתקדם בקצב מזורז”, הוא אומר, “השלב הבא הוא שלב הפיתוח שמבוצע על ידי משרד השיכון, במקביל תתחיל מכירת הדירות לציבור, אני מעריך שבקרוב תצא מנה משמעותית של הגרלות ‘מחיר למשתכן’ לרכישת דירות בבית שמש, וממליץ לכל המתמודדים בהגרלות אלו לקחת זאת בחשבון, במיוחד לתושבי בית שמש, להם יש זכות קדימה להגרלות על דירות בעיר.

“לצערי הבירוקרטיה בישראל לא מאפשרת להתחיל את הבנייה כבר מחר בבוקר, והתהליכים מתבצעים בקצב קצת יותר איטי עד שמתקבלים כל האישורים ומתבצעות כל העבודות שצריכות להתבצע. אנחנו בעירייה עומדים הכן כדי לאשר כל מה שטעון אישור שלנו באופן מיידי וללא שום עיכוב, אבל צריכים לקחת בחשבון שכיום יש גם מצוקת פועלים, והקבלנים מתקשים להשיג כח עבודה כדי לקדם פרויקטים גדולים כך שייתכנו עיכובים לצערי. להערכתי האכלוס הסופי של הדירות הללו יהיה בתוך ארבע שנים, ואני מקווה מאוד שנופתע לטובה”.

הוא קרא לחברי הכנסת החרדים, ולפקידים הבכירים במשרדי האוצר והשיכון: “אני חושב שזה עצוב מאוד שאנחנו מבשרים לציבור ‘בשורה משמחת’ על כך שאושרו דירות ב’מחיר מציאה’ של קרוב לשני מיליוני שקלים עבור דירה בת 120 מ”מ, שזה גודל סביר ואפילו בסיסי מאוד לצרכיה של משפחה חרדית ממוצעת.

“זה עצוב שאלו הן הבשורות שלנו, בזמן שהמדינה צריכה וגם יכולה לפעול להסרת חסמים, לשיווק קרקעות, פישוט בירוקרטיה והורדת מיסים שיאפשרו בינוי מזורז של עשרות אלפי דירות בשנה במחירים הרבה הרבה יותר זולים, ואף אחד לא יפסיד מכך, אלא להיפך, כולם ירוויחו. הגיע הזמן שהנושא יטופל בצורה רצינית, ושיינתן פה פתרון אמיתי למצוקת הדיור בישראל. גרירת הרגליים הזאת עולה למשפחות בהרבה מאוד כאב ועוגמת נפש, המצוקה רק הולכת וגדלה עם השנים, והבשורות הללו שאנחנו מביאים לציבור, הן בבחינת הקומץ שאינו משביע את הארי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות