החטופה ששוחררה: לא מאמינה יותר בשלום, העולם שונא יהודים

עדה שגיא שנחטפה מקיבוץ ניר עוז התראיינה לרדיו BBC ושיתפה כי למרות שהאמינה במשך שנים בשלום - כעת "אני לא מאמינה בשלום, אני מבינה שחמאס לא רוצה את זה" • חשפה: "חמאס שילם לסטודנטים 70 שקלים לשמור עליי"
חרדים 10
י"ג סיון התשפ"ד / 19.06.2024 14:27

עדה שגיא בת ה-75, שהייתה בעברה פעילת שלום, נחטפה לרצועת עזה וששוחררה משבי חמאס לאחר 53 ימים במסגרת עסקה בחודש נובמבר.

בראיון שהעניקה היום (רביעי) לרדיו רשת BBC הבריטית, שיתפה כי על אף שהייתה מזוהה עם הקריאות לשלום, היא איננה מאמינה כי חמאס מעוניין בכך – וכי לדעתה העולם כיום שונא יהודים.

“אני לא מאמינה בשלום, אני מבינה שחמאס לא רוצה את זה”, אמרה בריאיון. על האפשרות לעסקה אמרה: “ישראל צריכה לעשות עסקה, להחזיר את כל החטופים, חיים ומתים”.

עדה מקיבוץ ניר עוז סיפרה על ימי השבי ואמרה כי הוסתרה ביממה הראשונה בבית עם ילדים, אך בהמשך הועברה לדירה בדרום חאן יונס, בטענה כי “היה מסוכן” במקום הקודם.

עוד הוסיפה, כי בבית בו שהתה מרבית זמנה, התגוררו משפחה עם ילדים, שבהמשך עזבו את הבית כדי שיוכלו להחזיק בה. בעל הדירה אמר להם כי אשתו וילדיו נשלחו להתארח אצל חמיו. עוד אמרה כי בעל הבית היה אח רפואי במקצועו.

עוד סיפרה על התשלום שקיבלו סטודנטים תושבי עזה בשביל לשמור עליהם: “שמעתי אותם אומרים 70 שקלים ליום, זה הרבה כסף בעזה כי אין להם עבודה, אם יש לך עבודה לא דרך חמאס לא תרוויח יותר מ-20 שקלים”.

“ביום ה-49”, היא סיפרה, “אמרו לי שאני הולכת הביתה. לא האמנתי. במהלך ארוחת הצהריים, הוציאו אותי ברכב עד למעבר רפיח – אבל אז משהו השתבש ונלקחתי לבית החולים נאצר, יחד היינו עשרה חטופים שם”. לדבריה,  אז אמרו המחבלים לה ולשאר החטופים שהיו איתה: “אתם נשארים כאן”.

היא הוסיפה ואמרה על העזתים: “אנשים אומרים שהם לא מעורבים. הם מעורבים ומקבלים כסף עבור כל אחד מאיתנו”.

בכל הקשור ליחס העולמי לישראל ולחטופים אמרה שגיא, כי היא מאמינה שהעולם שונא יהודים.

לבסוף, שיתפה בכך שהיא מתכננת לכתוב ספר שיגולל את חוויותיה וציינה כי בימים אלו היא עובדת עם ילדים ונוער בעלי הפרעות קשב וריכוז. “משמח אותי לעזור לאחרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות