ליברמן: דרעי יצא כמפסיד הגדול בכל הסיפור הזה, מכה אישית עבורו

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו התייחס למשבר 'חוק הרבנים', הקמת החמ"ל לפירוק הממשלה - ועל תוכנית ההשמדה של איראן • "החדשות הטובות שהספירה לאחור של הממשלה הזאת החלה"
אריה ריבקינד
י"ג סיון התשפ"ד / 19.06.2024 13:43

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, התייחס היום (רביעי)  בכנס ‘דמוקרטיה תחת אש’ באוניברסיטת רייכמן למשבר ‘חוק הרבנים’, הקמת החמ”ל לפירוק הממשלה – ועל תוכנית ההשמדה של איראן.

ליברמן פתח:  “החדשות הטובות שהספירה לאחור של הממשלה הזאת החלה. אני לא בטוח שכולם הבינו את המשמעות מרחיקת הלכת של הדבר. זאת הפעם הראשונה שבתוך הליכוד חברי הכנסת העזו להרים דגל של התנגדות, נס המרד ממש. וגם עמדו ולא התקפלו, ובסופו של דבר ראש הממשלה הבין שאין לו רוב.

“מי שעוד היו מאוד דומיננטיים במהלך, וחשוב לציין כי זה החלק הכי בריא ועצמאי בתוך הליכוד, הם ראשי הערים. הם סיימו את מערכת הבחירות, והפעם הבאה שיבחרו תהיה בעוד 5 שנים. הם מבינים שבעוד 5 שנים נתניהו כבר לא יהיה רלוונטי, והם באמת הביעו את רחשי הלב של הציבור הרחב בהתנגדות למהלך של חוק הג’ובים”.

ליברמן הדגיש: “השינויים האלה אומרים שגם בחוק ההשתמטות לא יהיה לנתניהו רוב. יהיה מרד בתוך הליכוד. יש כמה חברי כנסת בתוך הליכוד עם מוטיבציה להצביע נגד. רק הבוקר שמעתי את ח”כ סעדה, שגירשו אותו לצמיתות מוועדת החוקה, אומר שלא יעביר את החוק”.

יו”ר ישראל ביתנו קבע: “אריה דרעי יצא כמפסיד הגדול בכל הסיפור הזה והוא אחד שלא אוהב להפסיד, שתיקתו רועמת, ויאמר לזכותו שהוא לא שוכח ולא סולח, ובטח שלא עובר על סדר היום. הסיפור הזה הוא מכה אישית עבורו”.

לדבריו, “אין שום סיכוי לגשר כרגע על הפערים בנושא חוק ההשתמטות, בין מה שהחרדים רוצים למה שוועדת החוץ והביטחון תוציא מהחוק בסוף. לכן אני יותר מבטוח שהסיפור הזה ספירה לאחור של ממשלת נתניהו. עם כל האתגרים הביטחוניים, הכלכליים, הלחצים הפנימיים והחיכוך שנמצא לא רק בתוך הליכוד אלא בין כל מרכיבי הקואליציה – ככה מתחיל הסוף”.

על הקמת החמ”ל לפירוק הממשלה: “החמ”ל שהקמתי לפני כשבועיים עובד יום יום. אנחנו צוות קטן שעובד 7\24 אנחנו נפגשים, מגייסים אנשים, ומבלי להיכנס לפרטים אגיד שכל הוויכוחים שאתם רואים בבית מתוך דיוני הוועדה הסוערים, הם לא במקרה. ללא מעורבותנו העמוקה בנושא חוק הג’ובים, הוא לא היה יורד מסדר היום. אנחנו עושים יותר, ומדברים פחות”.

הוא הוסיף: “נעשה הכל כדי ליצור פלטפורמה גדולה של ימין אמיתי, אנחנו בקשר כולם אחד עם השני, ונעשה הכל על מנת להחליף את השלטון הזה. החיבורים יהיו בהתאם לשיקולים אלקטורליים במטרה להביא מקסימום מנדטים”.

על תוכנית ההשמדה של איראן אמר: “כשאני מסתכל על כל הדוחות האחרונים אני חושב שזה חייב להדיר שינה ממקבלי ההחלטות במדינת ישראל. לא חוק הג’ובים ולא כל מיני שטויות שמתעסקים בהם ביום יום. יש נטייה לבני אדם תמיד להרחיק את הסכנה ולא לראות מה שמוצב להם מול העיניים. גם כשהיטלר פרסם את ספרו ‘מיין קאמפף’ אמרו שזה שטויות, ושמדובר בעוד אידיוט ומטורף, גם שהוא עלה לשלטון לא האמינו. אז לא זה לא שטויות, האיראנים מתכוונים לכל מילה, ומבחינתם תכלית משטר האייתולות הוא חיסול הישות הציונית.

“ממשלת ישראל כבר ניסתה במשך שנים לבטל בהינף יד את סכנת החמאס. אני ניסיתי להתריע כך כמה שנים, וכל פעם ביטלו אותי ואמרו ‘עזוב שטויות, הם רק מדברים’, כולם היו שבויים בקונספציה. ב-21 לדצמבר 2016 בתפקידי כשר הביטחון מסרתי מסמך לרמטכ”ל דאז אייזנקוט, לראש הממשלה נתניהו ולראש אמן הרצי הלוי, שתיאר אחד לאחד את מה שקרה לנו בשבעה באוקטובר, כולם התייחסו לזה בזלזול.

“הסכנה היא קיומית, מוחשית ומיידית. לכן חייבים לשנות את צורת העבודה ולהעביר את המדינה לפסים אחרים לגמרי.

“גם מבחינה טכנולוגית – זה שאנחנו לא מסוגלים לתת מענה לכטב”מים שמסתובבים פה באין מפריע – זאת בעיה קשה. איראן עובדת למען מטרה אחת, ומייצרת בשנה רבע מיליון מהנדסים, עשירית מהם ברמה גבוהה. ובמדינת ישראל? מייצרים 6-7 אלף מהנדסים בשנה. זה שאין לנו חיל טילים כמו שצריך, וכל מיני מליציות בסנדלים -החות’ים, לוחצים על כפתור ומשגרים לכאן טילי שיוט ואנחנו צריכים להרים לאוויר עשרות מטוסים זה הזוי. אנחנו חייבים לפתח המון דברים. אבל המדינה חייבת להפנים שצריך לעבור למשטר עבודה אחר לגמרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות