לא מתייאש: דרעי מינה צוות שרים שיבחן כיצד לקדם את ‘חוק הרבנים’

בש"ס התייחסו לראשונה להורדת 'חוק הרבנים' מסדר היום, בשל התנגדות של עוצמה יהודית וחברים בליכוד: "צער עמוק, גורר פגיעה חמורה בכל שירותי הדת" • צוות השרים מרגי, מלכיאלי, ביטון וארבל ייבחן איך להמשיך לקדם את החוק - "תוך הסכמות רחבות עם כלל הגורמים"
אריה ריבקינד
י"ג סיון התשפ"ד / 19.06.2024 13:27

במפלגת ש”ס התייחסו היום בצהריים (רביעי) לראשונה להורדת חוק הרבנים מסדר היום של ועדת החוקה – ותקפו את ‘עוצמה’ יהודית וח”כים מהליכוד.

בעקבות הודעת הקואליציה אמש על הסרת החוק מסדר היום, דרעי מינה צוות שרים שכולל את השרים יעקב מרגי, מיכאל מלכיאלי, חיים ביטון ומשה ארבל, שייבחן איך להמשיך לקדם את החוק, “תוך הסכמות רחבות עם כלל הגורמים”.

בהודעת מפלגת ש”ס נכתב: “בהתייעצות שקיימה הסיעה הבוקר בראשות יו”ר התנועה הרב אריה דרעי, הביעה הסיעה צער עמוק על התנהגות עוצמה יהודית וכמה מחברי הליכוד כנגד החוק”.

כניסיון להצדיק את החוק אמרו בש”ס כי רוב תושבי מדינת ישראל מתגוררים בישובים ללא רב מכהן כבר עשרות שנים, דבר שלדעת ש”ס “גורר פגיעה חמורה בכל שירותי הדת, עד כדי סכנה לכל תחום הכשרות במדינת ישראל ולזהות היהודית של המדינה. חייבים להבין: כמו שאין שירותי רפואה בלי רופאים, כך אין שירותי דת בלי רבנים. אין כשרות בלי רבנים ואין נישואין בלי רבנים”.

עוד הסבירו בש”ס: “החוק המוצע אמור לשחרר חסמים ולמנות רבנים הגונים בערים ובישובים הללו. לא מדובר בג׳ובים ולא בהתערבות בזהות הרב הנבחר, אלא בקידום הליכי בחירה כחוק עבור שירותי דת מינימליים, עליהם התריע מבקר המדינה.

“ש”ס העלתה את החוק לאחר הסכמה ברורה של שר המשפטים לוין ויו”ר הקואליציה ח”כ אופיר כץ, לתמיכה מלאה של כל סיעות הקואליציה בחוק. לצערנו הרב, יש ח”כים בקואליציה שעושים דין לעצמם, פוגעים במסורת ישראל ומערערים את יסודות הקואליציה”.

בש”ס הוסיפו והזכירו, כי הגר”ע יוסף זצ”ל “מסר את נפשו למינוי רבנים ראויים בכל עיר מתוך הבנה כי הם אלו הדואגים לכשרות ולרוחניות במקום. ש”ס תמשיך להיאבק על נושא חשוב זה, ויו”ר ש”ס הרב דרעי מינה צוות שרים בו חברים השרים יעקב מרגי, מיכאל מלכיאלי, חיים ביטון ומשה ארבל שיבחן כיצד להמשיך ולקדם את החוק החשוב תוך הסכמות רחבות עם כלל הגורמים”.

ח״כ מתן כהנא הגיב למפלגת ש”ס: “תפסיקו להתבכיין ולבלבל את המוח. אם הזהות היהודית של המדינה חשובה לכם פשוט תמנו רבני ערים. בתקנות הקיימות כיום קל מאוד למנות רב עיר.

“לא בטוח שהוא יהיה ‘משלכם’, אבל סיכוי גבוה שראשי הערים יבחרו רבנים גדולי תורה, שהוסמכו על ידי הרבנות הראשית, וגם שירתו שירות משמעותי בצה”ל ואף שירתו במילואים במלחמה.

“החוק שאתם מנסים להעביר הוא חוק שכל מהותו הוא ניסיון נואל לנשל את הערים מהיכולת לבחור רב שמתאים לעיר ולהשתלט חזרה על מינוי הרבנים”.

אחרי שבש”ס יצאו הבוקר במתקפה על הליכוד, גורם בכיר בקואליציה תקף בחזרה את יו”ר המפלגה אריה דרעי –  ואמר לכאן חדשות: “דרעי מאיים שהוא יפיל ממשלת ימין על רקע חוק שלא מעניין אף אחד חוץ מכמה מינויים שלו, ועוד בזמן לחץ אמריקאי עצום לסיום המלחמה? קדימה שיילך על זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות