בן גביר: את דרעי מענין ג’ובים ואותי מעניין לנהל המלחמה

יו"ר עוצמה יהודית מתח ביקורת על שותפו לקואליציה: "הייתה טעות גדולה להביא את 'חוק הרבנים' הזה - העניין זה להגדיל את הכוח של אריה דרעי, זה הסיפור, חוק כזה לא מביאים בתקופה כזאת, כשנופלים לנו חיילים" • "התפיסות של אריה דרעי, אני חולק עליהן עוד מימי אוסלו"
יוני גרין
י"ג סיון התשפ"ד / 19.06.2024 12:09

יו”ר עוצמה יהודית, השר איתמר בן גביר, מתח היום (רביעי) ביקורת נוקובת על שותפו לקואליציה, יו”ר ש”ס אריה דרעי – על רקע פארסת ‘חוק הרבנים’.

לפני  הביקורת החריפה שהטיח כלפי יו”ר ש”ס, אמר השר: “הייתי שותף להקמת הממשלה הזו כדי לשנות דברים. מזכיר לך שבמשרד שלי שינינו המון, אבל אתה צודק, אני רוצה להשפיע הרבה יותר על המלחמה. במשרד שלי יש סטטיסטיקה – הכפלתי פי שלושה את אכיפת המקרקעין בנגב, עצרנו את גל ההתפטרויות של השוטרים, העליתי משכורות. אבל אתמול מה היה הדיון בבג”ץ? – שבן גביר לא יוכל לקבוע. אי אפשר לתקוע לי מקלות בגלגלים ואז לשאול אותי מה קורה”.

על הדיון בבג”ץ נגד התערבותו במשטרה אמר: ” אני בא לשנות, ועם השינויים אתם באים לבג”ץ ואומרים שאני מתערב יותר מדי, אז תחליטו”.

השר הרחיב על הישגי משרדו במהלך כהונתו: “היו 70 כיתות כוננות לפני שהגעתי, כעת יש 900 כאלה. היו 800 רישיונות לנשיאת כלי נשק, ותוך חמישה חודשים הפכתי את זה ל־14 אלף. אין יותר קייטנה בשב”ס, יש ירידה בגניבת הרכבים. ועצרנו את גל ההתפטרויות של השוטרים”.

בן גביר תקף: “לגבי העניין של חוק הג’ובים, אני חושב שזו הייתה טעות גדולה להביא את החוק הזה. חוק כזה לא מביאים בתקופה כזאת, כשנופלים לנו חיילים ועם ישראל במלחמה, זה לא מתאים. העניין זה להגדיל את הכוח של אריה דרעי. זה העניין, זה הסיפור. אותו מעניין ג’ובים ואותי מעניין לנהל את המלחמה”.

“רצו לעשות כאן דיל, ואני אמרתי לא יקום ולא יהיה”, הסביר. “אם כבר שמאל, מי שכורת ברית עם מנסור עבאס, זה שמאל. אני מודה בדבר אחד, כל אחד מעניין אותו משהו אחר בממשלה הזו, אותי מעניין לנהל את המלחמה, אני מודה בזה, וקשה לי לחיות עם החוק הזה. אני מאוד לא אוהב אותו, אבל זה לא איזשהו דגל שאני אתאבד עליו אם אני אקבל את מה שחשוב לבוחרים שלי, בשביל זה באתי”.

כשנשאל מדוע הוא לא מצורף לקבינט המצומצם – השיב: “יכול להיות שאני מביא לעמדות שלא מסתדרות עם הקונספציה של כל מיני אנשים. בואו נהיה ישרים, בואו נהיה אמיתיים – יש רמטכ”ל, יש ראש שב”כ”.

על ההדלפות, אמר: “לא נעים להגיד, אבל עיקר ההדלפות שהיו הם היו בקבינט המלחמה. היות ואני לא הייתי שם, כנראה שמקור ההדלפות הן ממקור אחר. הסיפור כאן הוא שיש מי שחושב שאני לא מתאים לניהול המלחמה. התפיסה שלי לא נוחה לכולם כנראה, בואו נגיד את האמת”.

הוא עקץ: “אריה דרעי מעדיף אנשים אחרים, הוא העדיף ממשלה אחרת. התפיסות של אריה דרעי, אני חולק עליהן עוד מימי אוסלו”.

באשר לניצב אבשלום פלד, שאותו הוא מעוניין למנות למפכ”ל המשטרה הבא, אמר: “ארבעים שנה השוטר הזה היה הכי מצטיין, אבל פתאום כשבן גביר רוצה למנות אותו למפכ”ל – פתאום הוא ככה והוא ככה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות