השיחה הקשה בין נתניהו לדרעי • גורם בש”ס: “פירוק, עניין של זמן”

סיעת ש"ס צפויה לדון בצעדים שתנקוט אחרי הסרת 'חוק הרבנים' מסדר היום • נתניהו ודרעי קיימו "שיחה לילית קשה", במהלכה דרעי האשים את נתניהו באובדן שליטה על הקואליציה: "זה מעציב מאוד" • 'המורד' ח"כ משה סעדה "לראש הממשלה אין עניין בחוק הזה, הוא אמר לי"
אריה ריבקינד
י"ג סיון התשפ"ד / 19.06.2024 11:23

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר הלילה (רביעי) ליו”ר ש”ס אריה דרעי זמן קצר לאחר ההודעה של הקואליציה על הסרת ‘חוק הרבנים’ מסדר היום של ועדת החוקה.

לפי הדלפות מצד ש”ס, השיחה בין השניים הייתה קשה ודרעי הבהיר לנתניהו בין היתר, ברקע התדרוכים בתקשורת, כי אסור להישען על הרשימה המשותפת ומנסור עבאס.

דרעי ציין בפני נתניהו, כי ישנם 64 חברים בקואליציה ואין צורך בתמיכה ערבית.

נתניהו הגיב: “אבל אני לא מצליח להביא 64, יש מורדים בליכוד ובן גביר”.

דרעי הטיח בנתניהו: “איבדת שליטה, איך אהיה בקואליציה שאין לך שליטה עליה? או שיש קואליציה או שלא”. דרעי טען בשיחה: “מאז קום המדינה לא הייתה ממשלה כל כך גרועה לציבור החרדי”.

יו”ר ש”ס תהה מה יגיד לרבנים, לאחר שהחוק לא עלה. “תבין את המשמעות. שנים אנחנו מתאבדים בשביל הממשלה הזו, אבל מה אתה רוצה שאגיד לציבור ולרבנים? נראה לך סביר שאגיד להם שראש הממשלה איבד שליטה?”

נתניהו: “אז מה יהיה?”

דרעי העביר מסר לנתניהו להמשך ורמז כי אין פני מפלגתו להפלת הממשלה: “תחליט מה שאתה רוצה, אתה ראש הממשלה. אם אתה מודאג שנשחק ברוגז – אנחנו לא כאלה. אבל זה מעציב מאוד”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, גורמים בש”ס טענו כי פירוק מוחלט של הקואליציה הוא רק עניין של זמן. בתוך כך, סיעת המפלגה תדון היום במפגש בזום בצעדים שתנקוט בעקבות המהלך.

בנוסף, בש”ס טענו שנתניהו לא תיאם מולם את ההחלטה להוריד את החוק מסדר היום.

גורמים בש”ס אמרו הבוקר לכאן חדשות: “איש הישר בעיניו יעשה. אין קואליציה אין משמעת והכי מתסכל שהליכוד זו מפלגה של 35 סיעות נפרדות. פירוק מוחלט של הקואליציה – הוא רק עניין של זמן”.

בריאיון לתוכנית ‘קלמן-ליברמן’ ברשת ב, אמר ח”כ משה סעדה מהליכוד: “לראש הממשלה אין עניין בחוק הזה, הוא אמר לי. הוא רק רוצה שהממשלה הזו תמשיך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות