לאחר שנעצר ותבע את המשטרה: עוה”ד תובע פיצוי גם על לשון הרע

מגדיל את התביעה: עו"ד נתי רום הגיש תביעה כנגד המשטרה • בתגובה לתביעה הוציאה המשטרה תגובה מכפישה לתקשורת כנגד רום - שכעת תובע שוב את המשטרה על התגובה • עו"ד יאדו: "לא די שהמשטרה עצרה את עורך הדין שלא כדין, היא עוד מוציאה את דיבתו רעה - וזו סיבה לכפל תביעה"
חיים טוויל
י"ג סיון התשפ"ד / 19.06.2024 11:07

לפני שלושה חודשים הגיע עו”ד נתי רום מחוננו לתחנת המשטרה בנתיבות, כדי להעניק ייעוץ משפטי למוחים שנעצרו במחאת כרם שלום והובאו לתחנה.

לאחר שדרש משוטרי התחנה לתת לעצורים את מלוא זכויותיהם, הוא נעצר- בניגוד לחוק. לאחר מעצרו הגיש עו”ד רום תביעה כנגד המשטרה בסך 75,000 שקלים, באמצעות עו”ד מנשה יאדו מחוננו.

לאחר פרסום התביעה הוציאה המשטרה הודעה לתקשורת בה טענה כי עו”ד רום הפריע לשוטרים, ניסה להיכנס לחדרם של המוחים המעוכבים בתחנה – ואיים על קצין משטרה, ובשל כך נעצר. בעקבות טענתה השקרית של המשטרה, פנה עו”ד יאדו לבית המשפט וביקש להוסיף לתביעה עילה נוספת בגין לשון הרע – וכעת הוא דורש מהמשטרה פיצוי בסכום כולל של 125,000 שקלים.

בכתב התביעה המתוקן הודף יאדו את טענות המשטרה: “הטענה שהתובע ניסה כביכול להיכנס לחדר המעוכבים ועל כן כביכול הוא נעצר היא טענת זדון מובהקת, שכן בזמן אמת לא פירשה משטרת ישראל את מעשיו של התובע כאילו ניסה להיכנס לחדר המעוכבים – טענה שאין לא אחיזה במציאות – שכן התובע כלל לא נחקר על אותה האשמה בדיונית שהפיצה המשטרה בגנותו לתקשורת.

“זו ממש לא הפעם הראשונה שמשטרת ישראל מתגוננת ציבורית על עוולות שביצעה באמצעות הכפשה שקרית של האדם לו נעשה עוול”.

עו”ד יאדו: “לא די שהמשטרה עצרה את עורך הדין רום שלא כדין, היא עוד מוציאה את דיבתו רעה בתגובות לפרסומים אודות התביעה שלו נגדה וזו סיבה לכפל תביעה”.

עו”ד רום: “אמשיך להילחם בכל כוחי להגנה על זכויות אדם וזכות ההתייעצות עם עו”ד ללא מורא. זכיותיהם של העצורים נמצאות בכרסום מתמיד ואנו לא נרתע להיות להם למגן. מעצרי השווא והפגיעה בזכויות האדם לא יעצרו אותי מלהגן על זכויות עצורים ובפרט בזכויות קטינים. את סכום הפיצויים בתביעה זו אתרום בלי נדר למען השגת הניצחון המוחלט ומניעת הסיוע לאויב בעת מלחמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות