הכטב”ם שצילם את חיפה היה במעקב: מדוע לא יורט?

מלבנון חדרו ארבעה כטב"מי צילום של חיזבאללה • חיל האויר יירט שניים, השלישי נעלם מהמכ"ם וכנראה נפל לים • בצה"ל הסבירו מדוע הכטב"ם הרביעי, שחדר עד חיפה וצילם אתרים צבאיים אסטרטגיים, לא יורט • בתגובה, כלי טיס של צה"ל תקפו חוליות שיגור כטב"מים של חיזבאללה
חרדים 10
י"ג סיון התשפ"ד / 18.06.2024 23:58

מערכות ההגנה האוויריות של חיל האוויר זיהו ועקבו אחרי כטב”ם ‘דוכיפת’ של חיזבאללה שצילם אתרים צבאיים אסטרטגיים ואת מפרץ חיפה, אך בצה”ל החליטו שלא ליירט אותו.

מצה”ל מסרו כי בשבוע האחרון זוהו ארבעה כלי טיס עוינים של חיזבאללה שחדרו מלבנון, המשמשים לאיסוף וצילום, כאשר שניים מהם יורטו, השלישי נעלם מהמכ”מ וככל הנראה נפל בים – והרביעי חדר לחיפה.

בחיל האויר הסבירו, כי החליטו שלא להפיל אותו מכיוון שידעו שמדובר בכטב”ם צילום ולא נפץ, והפעלת מיירט הייתה גורמת לבהלה בהפעלת אזעקות באזורים נרחבים בצפון ואולי אף לנזק משברי היירוט.

לא ברור מדוע הכטב”ם לא יורט כאשר עזב את גבולות חיפה ועשה את דרכו חזרה ללבנון.

בצה”ל הוסיפו וציינו, כי כלי טיס שאוספים מידע קשים יותר לגילוי וליירוט, מאחר שהם קטנים יותר ואין בהם חומר נפץ.

מוקדם יותר היום פרסם חיזבאללה תיעודים שאסף הכטב”ם המכונה ‘הודהוד – דוכיפת בעברית –  שצילם את נמל חיפה, שכונות בקריות, מתחמי קניות ומפעל של ‘רפאל’.

בסרטון, שאורכו 9 דקות, שלא נכתב מתי צולם, מופיע פירוט לכאורה על המתקנים במפעל רפאל – כולל מתקנים של כיפת ברזל, מחסני מנועים רקטיים, מתקני קלע דוד ומכ”ם. בקריות צילם הכטב”ם את שכונת סביוני ים בקריית ים, מגדלים, מרכז מסחרי, – ועקב אחר רכב.

לפי חיזבאללה, כלי הטיס חזר ללבנון.

לטענת חיזבאללה, צולמו גם סירות דבורה, סער 6 וסער 5. גם מכלי דלק שמוצבים בנמל תועדו. בתיעוד נראים מבנה של בבסיס חיל הים ומבנה לכאורה שמשתייך ליחידת ילת”ם.

לאחר פרסום התיעוד, כלי טיס של חיל האוויר תקפו חוליות שיגור כטב”מים מהיחידה האווירית של חיזבאללה. מדובר ביחידה שהובילה עשרות פעולות באמצעות כטב”מי נפץ ואיסוף כנגד ישראל וכוחות צה”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות