יכולות צילום: חיזבאללה פרסם תיעודים ממזל”ט שטס מעל חיפה

גורמים גורמים בתקשורת הישראלית טענו כי מדובר ב"מרגלים מבפנים", אולם זמן לא רב אחרי הפרסום תקף צה"ל שורת מחבלים מהיחידה האווירית של ארגון הטרור, ומסר מדובר ביחידה שהטיסה את הרחפן המדובר • ר"ע חיפה: "חיזבאללה מנסה להפעיל טרור פסיכולוגי על תושבי חיפה והצפון"
דוד ליבוביץ
י"ג סיון התשפ"ד / 18.06.2024 21:22

צילומים ממזל”ט שהטיס לשטח ישראל, בו נראים מפרץ חיפה ומתקנים אסטרטגים בצפון פורסמו היום [שלישי] על ידי ארגון הטרור חיזבאללה.

בתיעוד נראים שורת מקומות בצפון הארץ, ובהם סטי”לים בנמל חיפה, שכונות בקריות, מתחם ‘ביג קריות’, מפעל של רפאל – וגם תיעד מעקב אחר רכב נוסע. עוד מופיעים בתיעוד גם בסיסים ואתרים רגישים, שדה התעופה בחיפה וגם אזור בתי הזיקוק ומתקנים של כיפת ברזל.

גורמים בתקשורת הישראלית ביניהם העיתונאי רון בן ישי, טענו אמנם כי מדובר ב”מרגלים מבפנים”, אולם זמן לא רב אחרי הפרסום תקף צה”ל שורת מחבלים מהיחידה האווירית של ארגון הטרור, ומסר כי היחידה הובילה עשרות פעולות באמצעות כטב”מי נפץ ואיסוף נגד ישראל וכוחות צה”ל.

עוד הוסיפו הגורמים כי מדובר ביחידה שהטיסה את הרחפן המדובר, ובכך למעשה אישרו כי אכן מדובר ביחידה של חיזבאללה ולא  כפי שטענו גורמים בתקשורת הישראלית.

ראש עיריית חיפה יונה יהב הגיב בריאיון בכאן רשת ב: “מהסרטון הזה ניתן להבין שארגון הטרור שיושב בלבנון מנסה להפעיל טרור פסיכולוגי על תושבי חיפה והצפון”.

“זה חמור מאוד”, הוסיף יהב בריאיון, “אני דורש מראש הממשלה למצוא פתרון למצב. ברגע שמפרסמים סרטון כזה מפורט זה מעיד על כוונות אמיתיות”.

ראש עיריית חיפה קרא: “מדוע הרמטכ”ל וראש המל”ל לא הגיעו לחיפה מתחילת המלחמה? במקום ליצור רגיעה מתעסקים בחוסר רגיעה. פשוט לא יאומן. אנחנו מטפלים בכל מה שאפשר. לפני שנים רבות טיפלו ועזרו ושאלו כל יום מה צריך עוד. זה לא קורה יותר. לא סופרים אותנו כבירת הצפון וזה חבל”.

על התעצמות חיזבאללה אמר יהב: “מתרחשת עצימת עיניים על ידנו ואי עשיית מה שצריך לעשות. לא עשינו את המוטל עלינו. מלמעלה עד למטה. מהמנהיג עד למטה”.

שר החוץ ישראל כ”ץ כתב בחשבון ה-X שלו: “נסראללה מתרברב היום שצילם את נמלי חיפה, שמופעלים על ידי חברות ענק בין-לאומיות מסין והודו, ומאיים לפגוע בהם. אנחנו מתקרבים מאוד לרגע ההחלטה על שינוי כללי המשחק מול חיזבאללה ולבנון. במלחמה כוללת חיזבאללה ייהרס ולבנון תוכה קשות. ישראל תשלם מחירים בחזית ובעורף, אבל עם עם חזק ומאוחד, ובמלוא עוצמתו של צה”ל, נשיב את הביטחון לתושבי הצפון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות