כדי שחוק הרבנים יעבור: ה’מורדים’ סעדה וטלי גוטליב הודחו מהוועדה

הליכוד הדיח במהלך כוחני את הח"כים משה סעדה וטלי גוטליב מוועדת החוקה - כדי לייצר רוב ל'חוק הרבנים' • יוחלפו בידי יו"ר הקואליציה אופיר כץ וח"כ צגה מלקו • גוטליב תקפה: "אופיר כץ הוא פיון של דרעי ונתניהו" • בכיר ביהדות התורה: "לא ראינו את דרעי נלחם ככה עבור חוק הגיוס"
אריה ריבקינד
י"ב סיון התשפ"ד / 18.06.2024 18:29

הקואליציה הודיעה הערב (שלישי) כי היא מדיחה לצמיתות את הח”כים טלי גוטליב ומשה סעדה מוועדת החוקה – שתתכנס מחר ב-8:30 בבוקר להצבעה על ‘חוק הרבנים’ שמקדמת ש”ס.

במקומם של גוטליב וסעדה יצביעו מחר בוועדה יו”ר הקואליציה אופיר כץ וח”כ צגה מלקו.

ההחלטה להדיח את השניים תאפשר לקואליציה לאשר את החוק בוועדה – שיעלה מחר להצבעה. אולם, עדיין לא בטוח שיושג רוב לקואליציה במליאה: גוטליב וסעדה צפויים שניהם להצביע נגד אם החוק יאושר בוועדה, וחברי ליכוד נוספים צפויים להצטרף אליהם.

יו”ר ש”ס אריה דרעי הפעיל בימים האחרונים לחצים כבדים על ראש הממשלה, למרות ביקורת חוצת מחנות נגד החוק.

לפי הפרשן הפוליטי עמית סגל, ההחלטה מנוגדת לחוקת הליכוד שקובעת בסעיף 138ב׳, שרק הסיעה תקבע מי יהיו נציגיה בועדות.

ח”כ טלי גוטליב תקפה את ההחלטה להדיח אותה מהוועדה: “עוד לא יבשה הדיו על פרסומי הקודם והודיע לי ח״כ אופיר כץ שהוא מוציא אותי מוועדת חוקה! אין לו סמכות לעשות זאת בלי וועדת הכנסת אבל הוא עושה זאת בכל זאת. בוחרי הליכוד אני מתביישת שיו”ר הקואליציה אופיר כץ הוא פיון של דרעי ונתניהו. משרתם של אדונים. בידיים שלכם לבחור חברי כנסת אמיצים שעובדים עבורכם ולא עבור אריה דרעי וסמוטריץ’ שמחוקקים בזמן מלחמה את חוק הג’ובים המושחת. גועל נפש!!”

בהמשך פנתה לדרעי והבטיחה להתנגד לחוק במליאת הכנסת: “אריה דרעי רשום בפניך. אומנם אתה רוצה שאח שלך יקבל איזה מינוי, אחלה והבטחת לסמוטריץ’ הבטחות. ואצלך מטרה מקדשת כל אמצעי. הענישו אותי והוציאו אותי מוועדת חוקה כדי שאתה תעביר את חוק הרבנים. אני רואה אותך ורואה לך. ממליאת הכנסת כבר לא תוכל להוציא אותי. שם לא רק אני אצביע נגד. תזכור רק מה שאמרו חז”ל, (בכל זאת אתה אמור לזכור כי כולם קוראים לך רב ומעולם לא תיקנת אותם) היזהרו בבני עניים כי מהם תצא תורה'”.

ח”כ משה סעדה שהודח מהוועדה הגיב: “כפי שהודעתי כבר אתמול – אני מתנגד לחוק הרע הזה ולעיתוי הרע שהוא מובא בו, ושום סנקציה או הפחדה לא ישנו את עמדתי האידיאולוגית. לא אקבל מצב שבו בשעת מלחמה מובא חוק שמטרתו לייצר מאות משרות רבניות. ואם לא די בכך, בגלל הכניעה למפלגת ש”ס, בני הציונות הדתית חובשי הכיפות הסרוגות שמחרפים נפשם בשדה הקרב, לא יהיו יכולים להתמנות לתפקידי רבני עיר.

“מצב זה הוא בלתי מתקבל על הדעת. ראינו היום בוועדת חוקה ראשי ערים, גם כאלו המייצגים את מפלגת הליכוד, שזועקים נגד העוולה שהחוק הזה מייצר ואני גאה לעמוד לצידם ולצד רוב הציבור גם במחיר הדחה מהוועדה. מתחילת המלחמה אני מבקר את הממשלה בכל פעם שהיא סוטה מהערכים בהם אני ורובם של מצביעי הימין דוגלים בהם, ואמשיך למלא את תפקידי ללא מורא”.

בכיר ביהדות התורה מתח ביקורת על דרעי ואמר לחדשות 12: “לא ראינו את דרעי נלחם ככה עבור חוק הגיוס, כשזה מדובר בחוק של ג׳ובים אין לו שום בעיה לסמן קו אדום, איפה הקו האדום שלו בנושא גיוס?”.

ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הגיבה על הדחת הח”כים: “הליכוד במכירת חיסול ומדינת ישראל על המדף. הכל לטובת הישרדות פוליטית ואישית של ראש הממשלה.

“מצער לראות שמפלגת הליכוד עם העבר המפואר וההדר הבית”רי הפכה להיות המשרתת של אריה דרעי. כך חולפת לה תהילת עולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות