ניסים ואטורי: “יש כמה זרועות לחמאס – אחת מהן היא ההפגנות”

חבר הליכוד וסגן יו"ר הכנסת התייחס להפגנה נגד הממשלה אמש בירושלים - והשווה בין מחבלי חמאס למפגינים: "יש את הזרוע של המחבלים הארורים ויש את הזרוע של ההפגנות" • השר מיקי זוהר: "אמירות מסוג זה מעמיקות את הקרע הגדול בעם שלנו ועלולות להביא עלינו אסון גדול יותר"
אריה ריבקינד
י"ב סיון התשפ"ד / 18.06.2024 11:07

חבר הכנסת וסגן יו”ר הכנסת ניסים ואטורי מהליכוד תקף הבוקר (שלישי), בראיון לרדיו ‘קול ברמה’ את המפגינים נגד הממשלה והגדיר אותם “זרוע של החמאס”.

ואטורי טען: “יש כמה זרועות לחמאס – יש זרוע הלחימה של המחבלים הארורים שתוקפים ורוצחים ילדים, ויש את הזרוע של ההפגנות שזה תומך ועוזר לחמאס”.

הוא הוסיף: “הרי מי היה רוצה את הלחץ הזה בצורה אלימה וברוטאלית יותר מחמאס? יש אנשים שאכפת להם מהמדינה – ולא אלה שצועקים בקפלן – ואנחנו יודעים שלא אכפת להם בכלל כי מי מפגין במלחמה בצורה כזו?”, תהה ואטורי.

לדבריו, “המון מידע הוסתר מראש הממשלה וחברי ועדת חוץ וביטחון לפני ה-7 באוקטובר. חייבים להקים ועדת חקירה, אני לא בטוח שלא ממשיכים להסתיר מאיתנו גם היום”.

בהמשך, לאחר שהתעוררה סערה, פרסם ציוץ ברשת הטוויטר בו טען כי דבריו הוצאו מהקשרם. “ההפגנות פוגעות בחוסן הלאומי שלנו, בעיקר בתקופת מלחמה, כך שמענו בחקירות המחבלים שאמרו כי מה שעודד אותם לתקוף את ישראל- אלו ההפגנות. המעשים המזויעים של חמאס הנאצי אינם ראויים שיושוו לשום מחאה או מעשים של צד פוליטי כזה או אחר. דברי הוצאו מהקשרם”.

דבריו נתקלו בביקורת גם מתוך מפלגתו.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר על שקמה ברסלר, שהתבטאה באמירה מזעזעת נגד נתניהו בהפגנה אתמול, ועל ניסים ואטורי: “אמירות מסוג זה מעמיקות את הקרע הגדול בעם שלנו ועלולות להביא עלינו אסון גדול יותר מהשבעה באוקטובר. אויבי ישראל צופים בנו מהצד ומחככים ידיהם בהנאה. בלי אחדות בתוכנו אין לנו עתיד בארץ הזאת”.

השר יואב קיש הגיב: “אין שום דבר בעם ישראל שאפשר להשוות לרוצחים המתועבים של חמאס. חמאס הם אויבנו, רוצחים חסרי צלם אנוש. בעם ישראל יש דעות שונות, יתכן ויכוח וחשיבה שונה אך במיוחד בימים אלו, חובה עלינו לזכור שאחים אנחנו. שוחחתי עם ח”כ ואטורי שאמר לי שהפרסום שלכאורה נאמר על ידו לא היה והוציא הבהרה”.

בני גנץ אמר: “סגן יושב ראש הכנסת הוכיח הבוקר שוב שאין לו שום הבנה או כבוד לדמוקרטיה. דבריו על המפגינים ראויים לגינוי, אבל גם למעשה. אני קורא לראש הממשלה להדיח אותו מתפקידו, ולהציב במקומו דמות ממלכתית שתכבד את מדינת ישראל ובית הנבחרים. אי הדחה היא הסכמה”.

שקמה ברסלר אמרה בהפגנה אתמול: “האמת ברורה – למדינת ישראל אין הנהגה. יש לה ראש ממשלה שמחייך כאשר קצין העיר דופק למשפחות נוספות על הדלת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות