מפגינים התפרעו, 9 נעצרו • משטרה: צייצנים מנרמלים מעשים פסולים

עימותים בהפגנה סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים: 9 נעצרו, מספר שוטרים נחבלו בעקבות הפרת הסדר האלימה • מספר מפגינים נזקקו לטיפול רפואי לאחר שנפגעו ממכת"זית
חיים טוויל
י"ב סיון התשפ"ד / 18.06.2024 02:03

התפרעות אלימה: מפגיני שמאל צעדו הערב (שני) מהכנסת לכיוון מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים, שם פרצו מחסומי משטרה והבעירו אש במקום.

המשטרה דיווחה, כי המפגינים פרצו בכוח מחסומי משטרה רחוקים ברחוב עזה וניסו לפרוץ מחסומי משטרה הקרובים לבית ראש הממשלה – ללא הצלחה. כל זאת, בניגוד להוראות השוטרים, בניגוד לתיאום המוקדם של מיקום המחאה המותר ברחוב, ובניגוד לפסיקת בימ״ש על המרחק המותר להפגין מבתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור.

לפי המשטרה, “הפרת הסדר וההתפרעות האלימה במקום, כללה גם מספר מקרים של תקיפת שוטרים, הבערת אש בכביש ופריצת גדרות”.

בעקבות הפרת הסדר האלימה, המשטרה עצרה 9 מפגינים: חלקם חשודים בתקיפת שוטרים והפרת סדר, וארבעה מהם בחשד שהבעירו או שניסו להבעיר אש במקום, בניגוד לחוק.

מספר שוטרים נחבלו קלות בעקבות הפרת הסדר האלימה. בנוסף, מספר מפגינים נזקקו לטיפול רפואי לאחר שנפגעו ממכת”זית.

במשטרה תקפו אנשי תקשורת שביקרו את פעילות המשטרה: “גם הערב נמשכים הניסיונות של צייצני רשת ובעלי אינטרסים שונים לנרמל מעשים פסולים אלו, ולהתעלם ממעשיהם של מפרי הסדר והמתפרעים במקום. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי והתפרעויות המתבצעות בניגוד לחוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות