‘מה אתה מוציא הודעות וסרטים על חרדים?’ • העימות בין השר לרמטכ”ל

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הטיח ברמטכ"ל בדיוני הקבינט: "חוק הגיוס זו סוגיה פוליטית ואתה לא אמור לדבר עליה" • רמטכ"ל השיב לו: "קחו אחריות, צה"ל צריך כוח אדם נוסף" • לשכת סמוטריץ': דיווח שקרי, חש בוז עמוק למי שמדליף מהקבינט
חרדים 10
י"ב סיון התשפ"ד / 17.06.2024 21:12

עימות חריג התנהל בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני ביום ראשון – בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ לרמטכ”ל הרצי הלוי.

לפי הדיווח של ירון אברהם בחדשות 12 העימות בישיבה התנהל סביב הקמפיין לגיוס חרדים:

השר בצלאל סמוטריץ’: “אתה הרמטכ”ל מוציא הודעות וסרטים על חרדים. זו סוגיה פוליטית ורמטכ”ל לא אמור לדבר עליה. אני חושב שהאמירה של הרמטכ”ל לא במקומה”.

הרמטכ”ל השיב ופנה לשאר חברי הקבינט: “צה”ל מונחה על ידיכם לגייס חרדים עכשיו. קחו אחריות – אני יודע שזו מילה חריגה כאן. עד אז אני ממשיך לגייס מכל קצות החברה הישראלית. צה”ל צריך כוח אדם נוסף”.

השר בצלאל סמוטריץ’: “אתה מתערב בסוגיה פוליטית”.

הרמטכ”ל הרצי הלוי: “אתה טועה ומטעה. אני לא מתערב – אלא פועל לעודד את גיוס החרדים. צה”ל זקוק לזה ביטחונית”.

מלשכת השר נמסר הערב כי מדובר בפרסום שקרי: “השר סמוטריץ’ לא מדליף מדיוני קבינט, לא נוזף ברמטכ”ל וחש בוז עמוק למי שמדליף באופן מגמתי ושקרי מהקבינט שבוע אחר שבוע”.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “לא מתייחסים לנאמר בדיונים סגורים”.

בהערכת מצב שקיים הרמטכ”ל ביום שישי, הוא  התייחס לצורך בגיוס חרדים לצבא: “אנחנו רוצים להרחיב את הבסיס כמה שיותר ממי שמגיע להתגייס. אני אומר לכם שיש הזדמנות לשינוי גם בחברה החרדית, לא מספיק רחב, אבל יש רצון לשינוי.

“אנחנו רוצים ללכת קדימה לא כי זה יפה, קודם כל כי צריך. גדוד שנקים היום, שמחזיק גזרה בבקעת הירדן, מחזיק גזרה ביהודה ושומרון, מחזיק פה גזרת הגנה. כל גדוד כזה סדיר, שאנחנו מקימים, חרדי, הוא מוריד לנו תעסוקה של אלפי אנשי מילואים רבים מאוד בזכות סדיר חובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות