הגרמ”ה הירש: “השמאלנים לוחמים נגד היהדות, ישיבות ממש נחרבות”

במעמד 'אדירי התורה' בפילדלפיה, בהשתתפות רבבות חרדים, תקף הגרמ"ה הירש את השמאל: "תמיד הם היו נגד, אבל היום נלחמים ועושים, קצצו תקציבים שהרבה ישיבות ממש נחרבות בגלל זה, גיוס בני ישיבות, חינוך עצמאי שיש חשש חס ושלום לביטולה, נלחמים ונאבקים על הכל"
יוסף גרינבוים
י"א סיון התשפ"ד / 17.06.2024 18:39

אמש (ראשון) התקיים מעמד ‘אדירי התורה’ בעיר פילדלפיה בהשתתפות רבבות חרדים שהגיעו  מכל רחבי ארצות הברית.

אורח הכבוד היה הגרמ”ה הירש, ראש ישיבת סלבודקה, שהגיע במיוחד מארץ הקודש ונשא נאום חוצב להבות. כאשר המנחה הזמין את ראש הישיבה לשאת דברים, קהל הרבבות קם כל רגליו בשירה סוחפת.

ראש הישיבה הסביר מדוע יש אנטישמיות נוראה כל כך בימים אלו: “אדירי התורה בדורנו תופס מקום מאוד חשוב, כידוע אנטישמיות נתפשטה בכל העולם כולו, באמריקה, צפון ודרום, באירופה ובאסיה, שונאים יהודים ויהדות – והכל נגרם בעקבות הסתר פנים שיש היום. הכלל הוא, שכשמלכות שמים חזקה והקב”ה ניכר בעולם אף שאין מרגישים, בכל זאת נרגש וניכר בעולם וגורם הכנעה לה’ אלקי ישראל וליהדות, וכשחסר מלכות שמים יש אנטישמיות. ולהבדל בין גוים ליהודים, להבדיל, מה שקורה בארץ ישראל היום, מאבק גדול”.

ראש הישיבה תקף את השמאל: “שמאלנים נאבקים על כל ענין של יהדות, תמיד היו נגד, אבל היום נלחמים ועושים, קצצו תקציבים שאצל הרבה ישיבות ממש נחרבים בגלל זה ממש, גיוס בני ישיבות, חינוך עצמאי שיש חשש חס ושלום לביטולה, נלחמים ונאבקים על הכל, מחמת חוסר גילוי של מלכות שמים.

“ולמה אין מלכות שמים ואיך תחזור גילוי המלכות שמים, כתוב בעצלתים ימך המקרה, בעצלות לימוד התורה, ימך מלשון עוני, אז המקרה רבונו של עולם כביכול נחלש, בעצלות התורה ומאידך אם בחקותי תלכו, המקום מתאווה שכלל ישראל יהיו עמלים בתורה, ואז תנו עוז לאלקים, ימך המקרה, עוצם העמלות נותן כח ועוז לאלקים, תנו עוז לאלקים, אדירי התורה הלומדים פה בלייקווד, נותנים עוז לאלקים ומרבים כבוד ומלכות שמים, ואם ירצה השם בסייעתא דשמיא תביא את הגאולה השלימה בב”א”.

ראש הישיבה הוסיף גם: “אני חייב להגיד אגב אורחא, אנשים תמיד מספרים לי בהתפעלות גדולה מאוד מאוד איך שראו דבר שלא ראו בחייהם, אברכים לומדים בהתמדה גדולה שש ימים בשבוע ובארץ ישראל מתפלאים ממה שקורה פה בלייקוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות