הצעירה באה לבית הדין לברר את יהדותה והוכתה בהלם ממה שגילתה

לבני המשפחה היו שמות יהודים עוד ברוסיה ונטען כי המשפחה שמרה לאורך השנים על אורח חיים דתי • הסבא-רבה היה יהודי ללא ספק, אבל לגבי הסבתא עלו תהיות • איך זה נגמר?
יוסף גרינבוים
י"א סיון התשפ"ד / 17.06.2024 12:19

לאחר שברור היהדות של צעירה לא צלח – בית הדין הרבני ליווה את המבקשת להליך גיור וסייע להשלמתו.

סיפור המעשה: אישה צעירה יוצאת חבר העמים עלתה בגיל 6 עם הוריה לישראל, יחד עם סבתה. לפני כשנתיים פנתה האישה לבית הדין הרבני בבקשה לברר את יהדותה.

לבני המשפחה היו שמות יהודים עוד ברוסיה ונטען כי המשפחה שמרה לאורך השנים על אורח חיים דתי.

מברר היהדות בהנהלת בתי הדין הרבניים הרב אלכסנדר דן: “המבקשת הביאה תעודת לידה של סבתה, ששמה הוא שרה שהוא שם יהודי מובהק. בנוסף, הסבא-רבה היה יהודי ללא ספק, אבל לגבי הסבתא עלו תהיות”.

מברר היהדות הרב דן החל לבדוק את הדברים בבדיקה מעמיקה. נוצר קשר עם בית הדין הרבני במוסקבה ששלח שליחים לכפר בו התגוררה המשפחה, והתברר כי אין אישור לברור היהדות, כיוון שהסבתא נרשמה בתעודות המקום כפולניה ולא יהודייה.

המבקשת הייתה בהלם, כיוון שסברה שהיא ומשפחתה יהודים והתקשתה לקבל את המידע שהתגלה, למרות אורח החיים היהודי והעובדה כי רוב בני משפחתה נישאו ליהודים.

מברר היהדות, שהסיפור נגע לליבו, הציע למבקשת לעבור הליך גיור. הרב דן סייע בלימודים, בהסבר העקרונות ובחיבור למסגרת מתאימה. האישה שמרה על קשר עם הרב, שהסביר לה במשך שעות רבות על מושגים יהודים, מחשבת ישראל, חסידות ופנימיות התורה.

בשבוע שעבר הושלם הליך הגיור ולאחר טבילה – האישה הוכרזה כיהודיה כשרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות