משפחת יודקין דורשת לכתוב ‘הי”ד’ על המצבה – אך צה”ל מתנגד

משפחתו של הלוחם ישראל יודקין הי"ד מכפר חב"ד, שנפל בעזה לפני חודש, דורשת לחרוט את המילים "השם יקום דמו" על המצבה בבית העלמין הצבאי בהר הרצל - אבל משרד הבטחון מתנגד • האח דובי ב'הפטריוטים': "למה שאני אשרת בצבא הזה, אם אתם לא מכבדים את אח שלי שנפל?"
חיים טוויל
י"א סיון התשפ"ד / 17.06.2024 11:52

דובי יודקין, אחיו של הלוחם ישראל יודקין הי”ד מכפר חב”ד, שנפל לפני חודש בקרב ברצועת עזה, חשף בריאיון לתכנית ‘הפטריוטים’ בערוץ 14, כי משרד הביטחון מסרב לאפשר למשפחה לחרוט את המילים “השם יקום דמו” על מצבת האח שהקבר בבית העלמין בהר הרצל.

“מפריע לנו כמשפחה, ביום חמישי אנחנו צריכים כבר להעביר את נוסח המצבה למשרד הביטחון ואמא שלי ביקשה שיהיה כתוב ‘השם יקום דמו’, סיפר. “זה הנוסח שחרדים כותבים על מצבות שלהם. אבל משרד הביטחון לא מאשר לנו את המילה ‘השם’ ולא את שורש המילה ‘יקום’ כי אסור נקמה, אז אין אישור כרגע, משרד הביטחון לא מוכן”.

הוא הוסיף בתסכול: “אם לא מכבדים את הנופלים החרדים, אז איך אתם רוצים, למה שאני אשרת בצבא הזה, אם אתם לא מכבדים את אח שלי שנפל, למה שאני אכבד אתכם בכלל?

“מדברים פה על גיוס, מדברים פה על חרדים, הצבא לא בנוי לקלוט חרדים, אין לו תשתית לזה. אני לא מדבר על שיעורי תורה, על מקוואות, על בסיסים מגדריים, אני מדבר על נשק, על נעליים.

“על נופל חרדי שהמשפחה רוצה שיכתבו ה’ יקום דמו, זה די פשוט, זו בקשה פשוטה של ההורים שלי, זה מה שמכבד אותו, הוא גדל כחרדי הוא נהרג בגדוד החרדי, הם רוצים שיהיה כתוב ‘הי”ד’, אז באים במשרד הביטחון ואומרים ‘לא יהיה מאושר לא יהיה כתוב את המילים האלה'”.

סרן ישראל יודקין הי”ד, בן 22 מכפר חב”ד, לוחם בחטיבת כפיר, נפל בי”ד באייר בצפון הרצועה. סבו, הרב זלמן יודקין ז”ל נפטר שבועיים קודם לכן בשכונת קראון הייטס, בגיל 99.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות