קבינט המלחמה פורק: ‘המטבחון’ הוא הפורום המצומצם החדש להתייעצויות

שבוע בלבד אחרי פרישת המחנה הממלכתי ודרישת בן גביר להיכנס במקומם: נתניהו הודיע לשרים שהפורום שניהל את המלחמה פורק • יקיים התייעצויות רגישות בפורום מצומצם שייקרא "המטבחון", אך ההחלטות יתקבלו בקבינט המורחב
אריה ריבקינד
י"א סיון התשפ"ד / 17.06.2024 11:42

8 חודשים לאחר ה-7 באוקטובר: ראש הממשלה הודיע אמש (שני) לשרים שהשתתפו בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, כי החליט לבטל את ‘קבינט המלחמה’ –  ולנהל את הדיונים בקבינט המורחב.

עם זאת, גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי הוא יקיים התייעצויות מצומצמות יותר בפורום דומה לזה של קבינט המלחמה שייקרא ‘המטבחון’, וההחלטות יתקבלו בקבינט המדיני-ביטחוני.

בכך מסיר נתניהו מהשולחן את דרישת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר – שדרש שיצרפו אותו ל’קבינט המלחמה’, לאחר עזיבת בני גנץ וגדי איזנקוט.

עם פרישת השניים, נותרו בקבינט המלחמה רק ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, השר לנושאים אסטרטגים רון דרמר ויו”ר ש”ס אריה דרעי.

כפי שדווח, מיד עם פרישת המחנה הממלכתי, דרש יו”ר עוצמה יהודית מנתניהו להצטרף לקבינט המצומצם. “ניהול המלחמה מתבצע עד כה באופן עלום, באמצעות פורומים מצומצמים המשנים את שמם והגדרתם בלוליינות”, כתב בן גביר. “הכול למען תכלית השליטה הבלעדית בהחלטות והימנעות מדיון בעמדות אחרות שיאתגרו את תפיסת הקונספציה הישנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות