השר אמסלם: “2,000 שנה לא היה לנו צבא, התורה מחזיקה את העם”

השר דודי אמסלם, משקיף בקבינט, התייחס לדרך הנכונה, להביא לשחרור השבויים מעזה: "אם היינו מרעיבים את כל עזה, אני מניח שהחטופים כבר היו אצלנו" • על לימוד התורה: "מי שלומד תורה, יש לזה ערך לא פחות משירות בצה"ל"
חרדים 10
י"א סיון התשפ"ד / 17.06.2024 11:10

השר דודי אמסלם דחה הבוקר (שני), בריאיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד ברשת ב’, את טענתו של יאיר נתניהו לפיה מערכת הביטחון מנסה להסתיר מידע על מחדלי 7 באוקטובר, תוך שהוא רומז שהיתה ‘בגידה’ מבפנים.

“אני לא מעלה על דעתי שהייתה בגידה בצה”ל. היו טעויות, אבל בתום לב. ודאי לא במחוזות האלה”.

כשנשאל על חוק הגיוס אמר אמסלם כי הוא נדרש בעת הזאת: “מי שלומד תורה, יש לזה ערך לא פחות משירות בצה”ל”. לדבריו, הוא רואה את ערך לימוד התורה כערך עצום עבור עם ישראל. “2,000 שנה לא היה לנו צבא. בכל ההיסטוריה מי ששמר על עם ישראל הם לומדי התורה”, אמר.

“אם אנשים לא ילמדו תורה לא יהיה עם ישראל. זה מה שמחזיק את הרוח. יש פה ספרות שמתפתחת, אחרת נלך אחורה ונהיה ככל הגויים. מי שלומד מבוקר עד לילה – משרת את עם ישראל ומי שלא – שיילך לצבא או לשירות לאומי. אני לא רואה בזה התחמקות. בלעדיה אולי נחיה, אבל לא נהיה יהודים”.

אמסלם, המשמש משקיף בקבינט המלחמה, אמר שלדעתו יש להגביר את הלחץ על חמאס כדי להביא לשחרור השבויים שבידיו. “אם היינו מרעיבים את כל עזה, אני מניח שהחטופים כבר היו אצלנו כאן. לא נעשה את זה כי, אנחנו כפופים לחוקים הבין-לאומיים. אז אנחנו עושים לחץ צבאי וממשיכים להילחם”.

השר ציין כי ארה”ב היא ידידה גדולה של ישראל אך הוסיף שגם ביחסי ידידות מותר למתוח ביקורת: “האמריקנים עושים לנו סוג של אמברגו? זה לא נתפס. הם התבלבלו מי הטובים ומי הרעים. אנחנו מדינה דמוקרטית. הצבא הישראלי הוא הכי מוסרי שיש, יותר מהאמריקנים. באפגניסטאן ובעיראק הם הרגו 400 אלף אזרחים”.

עם זאת, אמסלם הדגיש: “לפעמים בין ידידים יש גם קונפליקטים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות