סוד אפל מעבר לקיר: נחשפו שתי המשפחות שהחזיקו ב-4 החטופים שחולצו

אחמד החזיק בחטופים אנדריי, שלומי ואלמוג, והמשיך לתפקד כרופא ואימאם במסגד, בעוד בנו עבד כעיתונאי • תושבי נוסיראת הופתעו שהשניים החזיקו בחטופים: "מעטים ידעו לגבי הסוד בחדר הקטן והמוחשך. אפשר לשמוע כל שיעול מבעד לקירות בשכונה הצפופה" • משפחה נוספת החזיקה בנועה
חרדים 10
י"א סיון התשפ"ד / 17.06.2024 10:59

‘הוול סטריט ג’ונרל’ חשף היום (שני) את המחבלים שהחזיקו בשלושת חטופים שחולצו במבצע ‘ארנון”.

אחמד אל-ג’מאל,  רופא משפחה בן 73, ובנו עבדאללה, עיתונאי בן 37, הקפידו כל הזמן להראות כמי ששומרים על שגרת החיים הרגילה שלהם, כך שהשכנים לא היו מודעים לסוד האפל של המשפחה שחיה במחנה הפליטים נוסיראת ברצועת עזה: הם החזיקו בשלושת החטופים שלומי זיו, אנדרי קוזלוב ואלמוג מאיר ג’אן.

בבניין סמוך, משפחה נוספת, משפחת אבו-נאר, החזיקה בסוד – ושמרה בביתה על החטופה נועה ארגמני.

אחד השכנים דיווח לאתר כי המחבלים היו מקורבים לחמאס, אך הם “הופתעו” שהחזיקו בחטופים וש”כמעט איש לא ידע”.

אחמד, לכאורה ממשפחה ‘נורמטיבית’ ומעמודי התווך בקהילה, היה פעיל  לאורך שעות היום במרפאה ציבורית ובקליניקה פרטית בנוסיראת. כמו כן, לפי ‘הוול סטריט ג’ורנל’, שימש כאימאם במסגד מקומי “שם נודע בקולו היפה כאשר דקלם את הקוראן”. אחמד חי עם בנו עבדאללה, כלתו וילדיהם המשותפים, לצד שלושת החטופים שהוחזקו בשבי עבור חמאס – בביתם.

הבן עבדאללה עבד כעיתונאי מקומי, בין השאר ב-Palestine Chronicle, אתר חדשות עזתי שפועל מארה”ב. הוא גם עבד בסוכנות הידיעות של חמאס Palestine Now. ב-7 באוקטובר, בזמן שמחבלי חמאס טבחו ביישובי עוטף עזה בישראל, הוא לא טרח להסתיר את השמחה שלו, ובפוסט שכתב ברשתות החברתיות הביע שמחה והתלהבות על הזוועות שביצעו המחבלים.

התושבים בנוסיראת אמרו לג’ורנל: “היה זה מידע רווח שמשפחת אל-ג’מאל בעלת קשרים ענפים לחמאס. אבל מעטים במקום הצפוף ידעו לגבי הסוד בחדר הקטן והמוחשך בבית המשפחה”.

שלושת החטופים סיפרו כי מהחדר הנעול והשמור שלהם בבית הם שמעו לעיתים קרובות את הבן עבדאללה ורעייתו פאטמה, שעבדה כאחות המתמחה בבדיקות דם במרפאה מקומית. בנוסף, הם היו שומעים את ילדיהם הולכים וחוזרים ומנהלים את חייהם הרגילים – ממש מעבר לקיר שבו הוחזקו.

מרחק לא רב ממשפחת אבו-ג’מאל, התגוררה משפחה נוספת המקושרת לחמאס. תושבי נוסיראת וגורם ישראלי רשמי מסרו שמשפחת אבו-נאר היא שהחזיקה בחטופה נועה ארגמני שחולצה גם היא במבצע ‘ארנון’. לפי הפלסטינים הם היו פחות בולטים בשכונה מאשר אחמד ועבדאללה.

הבניינים שבהם הוחזקו ארבעת החטופים נהרסו ונחרבו ב’מבצע ארנון’ ביום שבת שעברה.

ככל הנראה, כל בני משפחות אל-ג’מאל ואבו נאר שהחזיקו את החטופים בבתיהם חוסלו במבצע ובהפצצות שליוו אותו. אולם, על פי שכן של משפחת אל-ג’מאל, ילדיהם של המחבלים עבדאללה ופאטמה שרדו ונותרו בחיים.

לפי הדיווח, גל ההריסות שפעם היה בית משפחת אל-ג’מאל הפך כעת לאתר עלייה לרגל של עזתים רבים, שמעוניינים לראות את המקום שבו הוחזקו החטופים הישראלים.

לא מעט תושבים עזתיים סיפרו ל’וול סטריט’,  כי הם הופתעו מאוד מהעובדה שחטופים ישראלים הוחזקו במשך זמן כה רב בדירות פרטיות בנוסיראת. לטענתם, מדובר בסוד שכל כך קשה לשמור לאורך זמן, מכיוון “שניתן לשמוע כל שיעול מעבר לקירות הבטון בשכונה הצפופה”. רבים אמרו כי הם היו מודאגים שחמאס מעמיד בסכנה תושבים רבים בשכונה – והיה ברור כי כל מבצע ישראלי שם בהכרח יגרור מספר נפגעים גדול.

ההערכה היא כי העובדה שארבעת החטופים הוחזקו בבתים פרטיים מעל הקרקע ולא במנהרות טרור תת-קרקעיות מעידה על הקושי הרב להזיז את החטופים בזמן המלחמה, וככל הנראה החוטפים האמינו כי כבר עדיף להשאיר אותם במקומם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות