באותו רחוב: שתי המשפחות קיבלו את הבשורה הנוראה בזו אחר זו

 30 מטר בין בתי המשפחות האבלות: אלון וייס הי"ד, בנם של גיורא ובת-שבע וייס מבית אל, ושלום מנחם הי"ד - בנם של יהודה ותמר, נפלו בשבת ברצועה • ראש המועצה ספד: "הלב מתקשה להכיל את האובדן הקשה עם נפילתם של שני בני היישוב היקרים. שני אנשים נערצים ובעלי מידות"
חיים טוויל
י"א סיון התשפ"ד / 17.06.2024 00:07

אסון רודף אסון בבית אל: סמל שלום מנחם הי”ד, לוחם הנדסה קרבית בן 21, נפל בשבת באסון פיצוץ הנגמ”ש בו נפלו 8 לוחמים. שלום מנחם גדל בבית אל והותיר אחריו הורים ו-7 אחים ואחיות.

אלון וייס הי”ד, בן 49, שנפל בשבת בצפון הרצועה, גדל בבית אל. הוריו הם  גיורא ובת שבע וייס, ממקימי היישוב.

המשפחות האבלות מתגוררות באותו הרחוב – מבוא האורנים, במרחק של כ-30 מטרים זו מזו.

אלון ויס הי”ד התנדב לשירות מילואים למרות גילו, נפל כגיבור במילוי תפקידו והותיר אחריו אישה, 7 ילדים ונכדה. שלום מנחם הי”ד לחם במשך כ-5 חודשים בעזה בהגנה על ביטחון מדינת ישראל ותושביה, נפל כגיבור בעת מילוי תפקידו.

המועצה נמצאת בקשר רציף עם המשפחות ומלווה אותן בשעתן הקשה יחד עם הגורמים הרלוונטיים.

הלוויתו של אלון וייס הי”ד נערכה אחר הצהרים בהר הרצל. הלווייתו של שלום מנחם התקיימה ב-22:30 בהר הרצל.

ראש המועצה שי אלון ספד בצער: “הלב מתקשה להכיל את האובדן הקשה עם נפילתם של שני בני היישוב היקרים שלום מנחם ואלון וייס הי”ד. שני אנשים נערצים ובעלי מידות. אלון גדל ביישוב, בנם של ותיקי היישוב ומקימיו, גיורא ובת שבע יבל”ח, התגורר בפסגות, איש אהוב וחבר יקר לכל סובביו. אלון לחם בגבורה ולא ויתר עד הרגע האחרון. הותיר אחריו אישה ו-7 ילדים. ליבנו עם משפחתו עם היוודע הבשורה הקשה. ‘ייוודע בגויים לעיניינו נקמת דם עבדיך השפוך'”.

עם פרסום שמו של שלום הי”ד ספד אלון: “תושבי בית אל מבכים על נפילתו של שלום מנחם הי”ד באסון הנגמ”ש ברפיח, לוחם הנדסה קרבית, בן בכור ליהודה ותמר, אח תאום לאחיו – לוחם גבעתי, ולעוד 6 אחים ואחיות. ליבנו עם אובדנה הכבד מכל של משפחתו, עם היוודע הבשורה המרה. הצער בלתי נתפס לנוכח האסון הנורא. שלום נפל כגיבור במלחמה עם קיומנו וכך ייזכר לעד”.

אלון הוסיף: “משפחת מנחם היא משפחה שורשית בבית אל. שלום הוא דור שלישי ביישוב, נכד לסעדיה ומרים שרעבי ממקימי היישוב ובן למשפחה מופלאה, מלאת יראת שמיים, תעצומות נפש ואמונה. שלום היה אדם מופנם, שקט וצנוע, נעים הליכות וטוב עם הבריות כולם. היה לו אור בעיניים ונשמה ענקית אשר יחסרו לנו רבות. ‘הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות