גולדקנופף: “גיוס לצבא? אתם לא רוצים ולא צריכים אותנו”

השר יצחק גולדקנופף באירוע חגיגי ומנקר עיניים של עיריית בני ברק: "אם לא התורה לא יודע איפה היינו היום, מי יגן עלינו?" • תקף את היועמ"שית: "מה היא מתערבת? זכינו בבחירות זה לא בא לידי ביטוי. 4000 חרדים ביקשו להתגייס מתחילת שנה, אבל 3300 פסלתם. אתם לא רוצים אותנו"
אריה ריבקינד
י"א סיון התשפ"ד / 16.06.2024 22:52

בעוד 12 חיילי צה”ל הי”ד נפלו בתוך יממה – עיריית בני ברק חגגה הערב (ראשון), באירוע חגיגי ומנקר עיניים, את ציון 100 שנים להיווסדה של העיר.

באירוע השתתפו שר השיכון יצחק גולדקנופף, שר הבריאות אוריאל בוסו, ח”כ יעקב אשר וסגן השר אורי מקלב. חברי הכנסת משה גפני ואריה דרעי, שהוזמנו לאירוע, החליטו שלא להגיע לאירוע חגיגי בבעת שברחבי הארץ מתקיימות הלוויות.

ראש העיר חנוך זייברט קיבל פניות לבטל את האירוע החגיגי או לחלופין לדחותו – אך הוא התעקש לקיים אותו, בחוסר רגישות.

אסונות בעזה? זייברט חוגג היום 100 להקמת בני ברק ב”אירוע חגיגי”

וידר לזייברט: ‘תבטלו את חגיגת הענק שאתם מתכוונים לקיים היום!’

שר השיכון, שנשא דברים באירוע ותקף את הדרושים לגייס את בני הישיבות: “החרדים עומדים בחזית, עדיין לא מבינים אותנו, למה אנחנו אומרים שאנחנו חיים על התורה, שאם לא התורה – לא יודע איפה היינו נמצאים היום. מי יגן עלינו?

“למה אנחנו צריכים לראות ציוץ של חיים רמון ולפיו 4,000 חרדים ביקשו להתגייס מתחילת השנה, אבל 3,300 פסלתם… אתם לא רוצים אותנו, אתם לא צריכים אותנו, למה אתם כל כך נוגסים בנו?”

בדבריו תקף את היועצת המשפטית לממשלה. “אמר היום סגן ראש ממשלה השר יריב לוין ‘שוויון בנטל אנשי משרד הביטחון’, איפה השוויון? מה זה היועצת המשפטית לממשלה אומרת – ‘זה אי אפשר זה כן אפשר’, זאת לא סוגיה משפטית. מה היא מתערבת? האם אנחנו לא שווים אם זכינו בבחירות להיות בשלטון? לא רק אנחנו, אלא כל הימין שיוכל לבטא את עצמו”.

בהמשך התייחסב השר גולדקנופף לביקורת על עצם קיום האירוע החגיגי, בשעה שמתקיימות הלוויות של לוחמי צה”ל, וסיפר כי הוא עצמו לא השתתף באירוע משפחתי הערב, אך התעקש לנאום באירוע של העירייה כדי להזכיר את שמות הנופלים. “המצב של עם ישראל הוא קשה מבית ומבחוץ, אני רוצה לומר כמה מילים, שמונת הנופלים שהיו אתמול ועכשיו מלווים במיטותיהים זה אבל ויגון עבור כל עם ישראל”.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר בתגובה: ״בשעה שעם ישראל מתאבל יחד עם משפחות הנופלים, שר אחד מנותק מן המציאות מצא לו יום לחגוג. גולדקנופף, אותך עם ישראל באמת לא צריך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות