צבי יחזקאלי: שיטת הפעולה ברפיח גורמת לישראל לאבד מודיעין יקר

הפרשן לענייני ערבים פרסם סרטון בו הוא מתייחס ללחימה ברפיח והמלחמה בגבול לבנון "בעיניי החמאס הצבא עומד במקום, מתרכז בפאתים והוא יעד קל לירי RPG וצלפים" • "החיזבאללה אומר היום בגלוי - אנחנו מרימים את הווליום, כי אנחנו יודעים שחמאס על סף קריסה"
חרדים 10
י"א סיון התשפ"ד / 16.06.2024 21:31

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי פרסם היום (ראשון) סרטון בו הוא מתייחס לאסון הכבד בו נפלו שמונה לוחמים הי”ד בפיצוץ נמר”ה – ולהחלטה להפחית את עוצמת הלחימה בשל החג המוסלמי.

“בדרום הרצועה, ישראל אמנם נמצאת בשטח, אבל זה לא ברף התקפי גבוה. על פי הקצינים בשטח שאני מדבר איתם, אחת הבעיות הקשות שלנו היא שאין נקזים. ברגע שיש תנועת אוכלוסייה ממקום למקום, בין אם זה ברצועת עזה, בין אם זה היה מצפון הרצועה דרומה, כאשר ישראל כתשה את צפון הרצועה, באמצע ישראל מנקזת את האוכלוסייה למעבר צר, פוקחת ומאבחנת, ושולפת משם ‘אוצרות’ מודיעיניים”.

לדבריו, “אפשר לומר שרוב ההישגים המודיעיניים של ישראל עלו בהקשר של נקזים. ברגע שיש לך גישה למודיעין אנושי, לחמאסניקים שמסתתרים בתוך האוכלוסייה האזרחית ואתה מזהה אותם בדרכים כאלה ואחרות – זה אוצר מודיעיני. נקזים היו בצפון הרצועה, בסלאח א דין, בשכונת חמד, ביציאה מחאן יונס ואין נקז בסיפור של אל מוואסי ורפיח”.

יחזקאלי הוסיף: “האזרחים מזהים שהם יכולים להתנהל בלי שישראל פוקחת עין. מעבר חופשי של מחבלי חמאס בליבוש אזרחי ואולי, אנחנו מקווים שלא, גם חטופים – אין לנו את היכולת לדעת. ולכן זאת טעות שהצבא כרגע לא עושה את הנקזים הללו בתוך השטח, כי זה בעצם האוצר המודיעיני שלנו.

“בכלל, תפיסת השטח ברפיח נתפסת בעיניי החמאס שהצבא הישראלי עומד במקום, מתרכז בפאתים והוא יעד קל לירי RPG וצלפים – זה בדיוק מה שקורה לנו, גם בצפון הרצועה – נכנסים ויוצאים מאזורים שהחמאס החדיר לשם מחבלים בלבוש אזרחי ואנחנו סופגים את האבדות. זו בעצם לא רמה התקפית והיא רמה בעייתית. תוסיפו לזה את הבעיה המודיעינית והרי לכם נחיתות בשטח”.

הפרשן התייחס גם למצב בגבול לבנון. “בלבנון, החיזבאללה אומר היום בגלוי – אנחנו מרימים את הווליום, כי אנחנו יודעים שחמאס על סף קריסה. זה נכון, אם ישראל תמשיך בפעולות התקפיות ברצועת עזה, אפשר להביא למיטוט חמאס, אבל צריך את המהלך המשלים. חיזבאללה רואה שהתמוטטות החמאס קרובה והסיפור הוא רק אורך זמן. לכן הוא מגביר את האש שלו, כשהוא רואה שאנחנו לא מגיבים – הוא בעצם מפענח את זה כחולשה”.

על עסקה לשחרור חטופים אמר יחזקאלי: “חמאס אומר ‘לא’ לכל המתווים של עסקאות חטופים, כי יש לו מספיק סיוע הומניטרי. זה שישראל מכבדת את חג הקורבן, אין לי בעיה, אבל אנחנו במלחמה. הם לא כיבדו את החג שלנו, אין שום סיבה לכבד את חג הקורבן ברצועת עזה, להכניס את הסיוע ההומניטרי ובטח להפסיק את האש וזה מה שקורה כרגע. זו הזדמנות מעולה למחבלים להחליף ולשנות מיקומים ולחכות לנו באופן קטלני בסיבוב הבא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות