הרמטכ״ל על גיוס החרדים: “יש הזדמנות לשינוי גם בחברה החרדית”

הרצי הלוי בהערכת מצב וסיור במרכז רצועת עזה: "זה עכשיו צורך מובהק. אנחנו רוצים להרחיב את הבסיס כמה שיותר ממי שמגיע להתגייס" • "כל גדוד כזה סדיר, שאנחנו מקימים, חרדי, הוא מוריד לנו תעסוקה של אלפי אנשי מילואים"
חיים טוויל
י' סיון התשפ"ד / 16.06.2024 17:17

 

הרמטכ״ל הרצי הלוי קיים ביום שישי הערכת מצב וסיור במרכז רצועת עזה, עם מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 99 תת-אלוף ברק חירם ומפקדים נוספים במילואים.

הרמטכ״ל התייחס לגיוס חרדים: “אנחנו רוצים להרחיב את הבסיס כמה שיותר ממי שמגיע להתגייס. אני אומר לכם שיש הזדמנות לשינוי גם בחברה החרדית, לא מספיק רחב, אבל יש רצון לשינוי.

“אנחנו רוצים ללכת קדימה לא כי זה יפה, קודם כל כי צריך. גדוד שנקים היום, שמחזיק גזרה בבקעת הירדן, מחזיק גזרה ביהודה ושומרון, מחזיק פה גזרת הגנה. כל גדוד כזה סדיר, שאנחנו מקימים, חרדי, הוא מוריד לנו תעסוקה של אלפי אנשי מילואים רבים מאוד בזכות סדיר חובה”.

לדבריו, “זה עכשיו צורך מובהק, ולכן אנחנו מאוד מעודדים את זה, ואנחנו רוצים לעשות את זה נכון. אנחנו רוצים לעשות את זה בטוב. מהצד השני דברו עם האנשים. זו זכות. אנחנו מגנים על המדינה. עכשיו, אנשים עושים את זה, ואני יודע שזה קשה, אגב זה טבעי לגמרי, מי שכבר קרוב לשמונה חודשים לקצת הפוגות. לא בבית, והוא איש מילואים והוא באזרחות ועבודה ומשפחה וכל הדברים מסביב, זה לא מובן מאליו. מהצד השני אנחנו חייבים את זה קדימה. אני רוצה שתדעו ותאמרו את זה, אנחנו במאמץ גדול לדאוג לתנאים של האנשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות