תא”ל עופר וינטר: “הלחימה בצורתה הנוכחית לא תביא להכרעת חמאס”

תא"ל עופר וינטר הודיע על השתתפותו בכנס 'זמן הכרעה' - שם יציג את תפיסתו לגבי אופן הלחימה הנדרש בעת הזו • "אמנם הלחימה בעזה מורכבת וצה"ל מצליח לגבור על חמאס בכל מפגש טקטי, אך בצורתה הנוכחית היא לא תביא להכרעת חמאס"
חרדים 10
י' סיון התשפ"ד / 16.06.2024 16:13

תא”ל עופר וינטר הודיע על השתתפותו בכנס ‘זמן הכרעה’ של פורום המפקדים והלוחמים במילואים, שמאגד מאות קצינים בכירים במילואים הקוראים לשינוי גישה בלחימה ולהכרעה של חמאס.

וינטר אמר: “אמנם הלחימה בעזה מורכבת וצה”ל מצליח לגבור על חמאס בכל מפגש טקטי, אך בצורתה הנוכחית היא לא תביא להכרעת חמאס ולניצחון ברור עליו”.

לדבריו, “עלינו לוודא כי מתקיימת לחימה הכרעתית במסגרתה אנו דואגים טוב יותר לבטחון כוחותינו ויחד עם זאת פוגעים לחמאס במוקדי הכוח ובנכסים הרגישים שלו, רק כך נוכל לייצר הכרעה במערכה.

“אני מתכוון להגיע ביום רביעי הקרוב לכנס זמן הכרעה ולהציג שם את עיקרי התפיסה שלי לגבי אופן הלחימה הנדרש בעת הזו”.

באירוע לציון ‘יום ירושלים’ שנערך בעיר אריאל אמר וינטר: עוד הדגיש: “למרות שקשה לראות איך יוצאים מהסיטואציה הזאת, אני מאמין שבסוף עם ישראל ינצח. אין לי ספק בכלל בעניין הזה ואני בטוח בזה כמו שהשמש זורחת בצהריים. אני יודע את זה וברור לי כי זו הרוח הישראלית הנצחית, הרוח של עם הנצח – ואנחנו מאמינים בצדקת הדרך ואנחנו יודעים שננצח. כל כך הרבה עמים ניסו לסלק אותנו מעל במת ההיסטוריה ואנחנו כאן. אין לנו דרך אחרת, אנחנו מאמינים בחזון הנביאים שבסוף נממש את מחויבויותינו לעולם כולו”.

לדבריו, “התפקיד הראשון של צה”ל זה לנצח, להוריד את האויב על הברכיים, אבל האויב לא מתרגש מהאיומים שלנו אחרת לא היו שורפים לנו את הצפון.

“אני מכיר אישית את רוב מפקדי השדה בצה”ל, והם עושים הכל כדי לנצח. הבעיה לא אצלם. הם מנצחים עם מה שיש. חוסר בתחמושת? אין לגיטימציה? שטויות ובלבולי מוח. מי זה האויב הזה בכלל? מי זה חיזבאללה הזה בכלל? יש כמה פלסטינים מצ’וקמקים שקוראים לעצמם חמאס. אני לא מזלזל אבל אפשר לפרק אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות