אחרי חוו”ד של מיארה: חוק הארכת שירות המילואים הוארך ל-3 חודשים

אחרי שהיועמ"שית כתבה,  כי "יש מניעה משפטית להכביד על המשרתים מבלי לצמצם את אי-השוויון": ועדת השרים לחקיקה אישרה את תוקף התקנה המאריכה את שירות המילואים בשלושה חודשים - במקום שישי חודשים
אריה ריבקינד
י' סיון התשפ"ד / 16.06.2024 15:15

 אחרי חוות דעת של היועמ”שית: ועדת שרים אישרה היום (ראשון) בהוראת שעה לשלושה חודשים את הארכת החוק להארכת שירות המילואים – במקום חצי שנה.

היועמ”שית כתבה,  כי “יש מניעה משפטית להכביד על המשרתים מבלי לצמצם את אי-השוויון”, אך הדגישה כי ניתן יהיה להאריך בשלושה חודשים בלבד.

“בנסיבות אלו, מפאת הדחיפות שהוצגה על-ידי שר הביטחון בהארכת השעה לתקופה של שלושה חודשים, ועמדתו לפיה עיכוב הצעת החוק ישליך באופן ישיר ומיידי על ביטחון המדינה, ניתן להאריך את הוראת השעה לתקופה של שלושה חודשים בלבד, אשר תנוצל באופן מיידי כבר בחודש הקרוב כאמור לשם גיבוש מענים לנושא השוויון בנשיאה בנטל והוצאתם אל הפועל, בחקיקה ושלא בחקיקה”.

הארכת העלאת גיל הפטור משירות מילואים תוכננה לעלות היום לדיון בממשלה בהתאם לבקשת משרד הביטחון, בטענה כי הדבר נדרש בשל תרומת הלוחמים, הימשכות המלחמה במספר זירות וצורכי הצבא.

לפי החוק המוצע, חייל מילואים שאינו קצין יהיה צריך לשרת עד גיל 41 במקום 40 וקצינים עד גיל 46 במקום 45.

לפי דיווח של מיכאל שמש, בניגוד לעמדת היועמ”שית – וועדת השרים הסמיכה את משרד הבטחון להגיש לכנסת הצעה להארכת חוק העלאת גיל הפטור ממילואים ב-6 חודשים כפי שהוגש מלכתחילה.

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי הפרסום על העלאת הנושא לדיון בממשלה הוא “מטעה”.

“מדובר בהצעת מחליטים שהוגשה על ידי משרד הביטחון, וכלל לא נכללה בסדר יום הממשלה. הנושא שעל הפרק נוגע ל-7,000 לוחמים וקצינים שמשרתים כעת במילואים ותוקף השירות שלהם פג בסוף החודש. מדובר בהארכה אך ורק לאותם משרתי מילואים, בקטגוריה של 40-41 ללוחמים ושל 45-46 לקצינים. הבוקר משרד הביטחון עדכן שהוראת השעה הזו תקוצר, וכל שיביאו הצעה מתוקנת היא תעלה לוועדת שרים לענייני חקיקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות