מחדל 7 באוקטובר: בג”ץ הקפיא את ביקורת מבקר המדינה נגד צה”ל ושב”כ

בג"ץ הורה להקפיא עד לדיון בנושא את ההליכים של מבקר במדינה מתניהו אנגלמן נגד צה"ל והשב"כ • העתירה, והבקשות לצווי ביניים, ייקבעו לדיון בפני שלושה שופטים במהלך חודש יולי הקרוב
אריה ריבקינד
י' סיון התשפ"ד / 16.06.2024 14:43

בג”ץ הוציא היום (ראשון) צו ביניים אשר מקפיא את הליכי הביקורת של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן  נגד צה”ל ושב”כ.

העתירה, וכן הבקשות לצווי ביניים, ייקבעו לדיון בפני שלושה שופטים במהלך חודש יולי הקרוב. שניים עד שישה משיבים, יגישו את תשובתם המשלימה לעתירה עד שבעה ימים לפני מועד הדיון.

השופטת, גילה כנפי שטייניץ, שחתומה על הצו כתבה בהחלטתה: “בשלב זה ועד לדיון בעתירה – לנוכח המציאות הביטחונית המורכבת, היקפה המתוכנן של הביקורת, העתידה לעסוק בין היתר, במערך התמיכה בלחימה ובנושאי ליבה מבצעיים, וההיערכות הנדרשת כדי ליתן לה מענה בעיתוי הנוכחי – ותוך מתן משקל משמעותי לחוות הדעת החסויות של גורמי הביטחון שהוגשו לעיוני, אני מורה על השהיית הליכי הביקורת בכל המתייחס לצה”ל ולשב”כ”.

נזכיר, כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הביעה ספק בפני בג”ץ ביחס לשאלה אם מבקר המדינה מוסמך לקיים את הביקורת שהוא מבקש לערוך על מלחמת חרבות ברזל: “מתעוררת שאלה על סמכותו לבקר במהלך הביקורת שאלות רחבות היקף על תפיסות אסטרטגיות”, כתבה.

לאחר שהמליצה במכתב לראש הממשלה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית משיקולים בינלאומיים על רקע ההליכים בהאג, כעת טוענת היועצת המשפטית לממשלה כי ועדת חקירה ממלכתית צריכה לקיים את הביקורת גם ללא קשר לעניינים בינלאומיים. “ועדת חקירה ממלכתית היא המנגנון החוקי המתאים לבחינת סוגיות בהיקף ובמידת החשיבות הלאומית של אירועי המלחמה”, כתבה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות