50 מיליון לרכש כבאיות בצפון • בן גביר: תגדיל את היכולת של כב”ה

אריה ריבקינד
|
י' סיון התשפ"ד / 16.06.2024 14:19
במסגרת ההחלטה, שעלותה כ-50 מיליון שקלים, יירכשו 40 טנדרים ו-150 טרקטורונים, במטרה להציבם יחד עם צוותי מתנדבים, על מנת לתת מענה לאיום השריפות • בן גביר: “הבשורה שהבאנו בממשלה תשנה את המשוואה באשר לשריפות בצפון”

הממשלה אישרה היום (ראשון) הצעת המחליטים שהביא השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר –  לרכש של כ-200 רכבי כיבוי ליישובי הצפון.

במסגרת ההחלטה, שעלותה כ-50 מיליון שקלים, יירכשו 40 טנדרים ו-150 טרקטורונים, במטרה להציבם יחד עם צוותי מתנדבים, על מנת לתת מענה לאיום השריפות.

חלוקת התקציב הינו 29 מיליון ש”ח מהמשרד לביטחון לאומי, 10 מיליון ש”ח ממשרד האוצר, 5 מיליון ש”ח ממשרד הבינוי והשיכון, 4 מיליון ש”ח ממשרד הביטחון ו-4 מיליון ש”ח ממשרד הנגב והגליל.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: “הבשורה שהבאנו בישיבת הממשלה תשנה את המשוואה באשר לשריפות בצפון. תוספת הרכש לכבאות והצלה תגדיל את היכולת של כב״ה באופן משמעותי ותחזק את מערך ביטחון הפנים של מדינת ישראל. אני שמח שחבריי לממשלה תמכו בהצעה החשובה הזו.

“חשוב להדגיש, כי מהנסיבות שנוצרו, בעקבות הירי של חיזבאללה לישראל, עלה הצורך לחזק את מערך הכבאות של ישראל – אך את האש צריך להעביר ללבנון, ואת המתקפות על חזבאללה צריך להגביר. מלחמה, עכשיו – בכל הכח”.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: “אישרנו בממשלה את החלטת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לתקצב באופן משמעותי את מערך כיבוי האש בצפון.

“החלטת השר בן גביר להביא תקציב גדול בשיתוף משרד הנגב והגליל, היא החלטה אסטרטגית שדחפנו לאישורה כדי לחזק את מערך כיבוי האש וגם לייצר מערך יעיל לכל יישוב שיוכל לתת מענה מהיר וראשוני ולפעמים קריטי כמו שראינו בשריפות האחרונות בצפון, עד להגעת כוחות כיבוי האש”.