הבעיה היא שהמטה הכללי מנותק לחלוטין מההוויה של הכוחות בשטח

מה בכל זאת הבעיה עם ההודעה הזו, שאתמול עבדו חצי יום במטה הכללי ובמתפ"ש לדייק בה כל מילה, והיום צה"ל נדרש לחזור בו ולהבהיר?! • הבעיה היא שהמטה הכללי מנותק לחלוטין מההוויה של הכוחות בשטח. שהוא מסוגל להוציא הודעה כזו ביום שבו אנחנו קוברים 11 מטובי הלוחמים
השר בצלאל סמוטריץ'
י' סיון התשפ"ד / 16.06.2024 11:38

‘‏הסיוע ההומניטרי’ שממשיך להגיע לחמאס משאיר אותו בשלטון ועלול להוריד לטמיון את הישגי המלחמה.

האופן שבו מנוהל המאמץ ההומניטרי ברצועת עזה, שבמסגרתו הסיוע מגיע בחלקו הגדול לידי חמאס ומסייע לו להמשיך לשלוט אזרחית ברצועה בסתירה חזיתית למטרות המלחמה, הוא רע לכל אורך החודשים האחרונים.

זה היה רע קודם וזה רע עכשיו, וכבר חודשים שאני מתריע מעל כל במה שזו אחת הסיבות להתמשכות המלחמה ולכישלון האסטרטגי המהדהד שמאיים להוריד לטמיון את גבורת הלוחמים ומפקדי השטח ואת המקצועיות וההצלחות הטקטיות המדהימות שלהם.

הרמטכ”ל ושר הביטחון מסרבים בתוקף כבר חצי שנה לדרך היחידה שתאפשר ניצחון והיא כיבוש הרצועה והחלת מממשל צבאי זמני בה עד להשמדה מוחלטת של חמאס, ולמרבה הצער ראש הממשלה נתניהו או לא רוצה או לא מסוגל לכפות את זה עליהם.

ההודעה המנותקת של דובר צה”ל הבוקר בתקשורת הזרה על ‘הפוגה הומניטרית’ בציר אספקת הסיוע מכרם שלום לבית החולים האירופאי במרכז הרצועה לא שיקפה שום שינוי בשטח. הציר הזה קיים מתחילת המבצע ברפיח ונועד לאפשר הכנסת סיוע על ידי ארגוני בינלאומיים בהתאם לתפיסה השגויה הקיימת.

אז מה בכל זאת הבעיה עם ההודעה הזו, שאתמול עבדו חצי יום במטה הכללי ובמתפ”ש לדייק בה כל מילה, והיום חמש דקות אחרי פרסומה צה”ל נדרש לחזור בו ולהבהיר?!

הבעיה היא שהמטה הכללי מנותק לחלוטין מההוויה של הכוחות בשטח. שהוא מסוגל להוציא הודעה כזו ביום שבו אנחנו קוברים 11 מטובי הלוחמים שלנו. שהוא מתעסק כל היום ביצירת לגיטימציה בינלאומית להמשך המלחמה, במקום להשאיר את זה לדרג המדיני ולהתעסק בלהביא את הניצחון.

במובן הזה ההודעה הזו היא רק סמפטום.

הבעיה היא שהמטה הכללי והעומד בראשו מתעלמים לחלוטין מההשלכות של הודעה כזו, שנועדה לאזניים זרות, על האמון ועל רוח הלחימה של הלוחמים והמפקדים בשטח. הבעיה הוא שהם לא מבינים שבלי לגיטימציה בינלאומית יהיה לנו אמנם קשה מאוד להילחם, אבל בלי לגיטימציה ובלי רוח ומוטיבציה של הלוחמים בסדיר ובמילואים אין לנו שום סיכוי להילחם ולנצח.

אז מילה אחת ללוחמים ולמפקדים בשטח, אל תתייאשו חלילה. אנחנו כן חשים אתכם וכן מבינים אתכם ומגבים אתכם במאה אחוז. הרוח הבריאה והנחושה שלכם בעזרת השם תנצח. אני מבטיח לכם להמשיך להילחם על זה בכל הכח. יחד בעזרת השם ננצח!

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות