נשיא בלארוס: היהודים תפסו מעמד פריבלגי וגונבים מבלי לחשוב?

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקאשנקו תהה בדיון על שחיתות: "יש כאן רשימה של 30 חשודים. תסלחו לי, אני לא אנטישמי - אבל יותר מחצי מהנאשמים יהודים. מה קורה פה?" • משרד החוץ פנה לשגרירות בלארוס בישראל והביע מחאה על דבריו האנטישמיים
חרדים 10
י' סיון התשפ"ד / 16.06.2024 10:32

בישיבה שקיים בנושאי שחיתות בסוף השבוע התייחס נשיא בלארוס אלכסנדר לוקאשנקו לפרשת שחיתות ספציפית הנוגעת למגזר החקלאי.

בהקשר זה אמר לוקאשנקו את הדברים הבאים: “יש כאן רשימה של 30 חשודים. תסלחו לי, אני לא אנטישמי – אבל יותר מחצי מהנאשמים יהודים. מה קורה פה, הם (-היהודים) תופסים מעמד פריבלגי מיוחד? גונבים ולא חושבים על העתיד שלהם? אצלנו כולם שווים בפני החוק. גם יהודים, גם בלארוסים, גם אוקראינים, גם רוסים וגם פולנים”.

לאחר מכן המשיך לוקאשנקו לדיון בפרשות שחיתות נוספות.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, משרד החוץ פנה לשגרירות בלארוס בישראל והביע מחאה על דבריו האנטישמיים של הנשיא. בהודעת המשרד נאמר, בין היתר: “דבריו של נשיא בלרוס אינם מקובלים, מקוממים ונשמעים כהערות אנטישמיות מובהקות”. בעקבות דברי לוקאשנקו סמנכ״ל אירואסיה ומערב הבלקן במשרד החוץ, יובל פוקס, פנה לשגריר בלרוס בארץ ומחה בפניו על הדברים.

ללוקאשנקו עבר של התבטאויות אנטישמיות. כך למשל בשנת 2007 בשיחה עם עיתונאים הזכיר לוקאשנקו את ביקורו בעיר בוברויסק ואמר: “מדובר בעיר יהודית אותה הם הפכו לדיר חזירים”. לוקאשנקו הוסיף: “יהודים לא יודעים לדאוג למקום בו הם גרים”. לדברי לוקאשנקו כך הוא “התרשם בביקורו בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות