אילון חיכה לחתן בתו ונפל, עז היה “נכנס לעזה שוב” • סיפורי הנופלים

אסף, אחיו של אילון ויס הי"ד שנפל בצפון הרצועה: "אבא אמר לו: די, יש את החתונה של הבת שלך, והוא אמר - 'אבא, אתה חינכת אותנו ככה, שעם ישראל לפני הכול, אני פה לשליחות אחזור ואחתן אותה" • הוריו של יאיר רויטמן הי"ד: "מתפללים שיאיר שם למעלה ידאג לאחדות"
חרדים 10
י' סיון התשפ"ד / 16.06.2024 09:36

אסף, אחיו של אילון ויס הי”ד שנפל בשבת בצפון רצועת עזה, סיפר הבוקר (ראשון) לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בתוכנית ‘קלמן ליברמן’ ברשת ב’ על אחיו האהוב.

“אבא שלי סיפר שהוא דיבר איתו ואמר לו: די, יש לך ילדים, יש את החתונה של הבת שלך, והוא אמר לאבא שלי – ‘אבא, אתה חינכת אותנו ככה, שעם ישראל לפני הכול, אני פה לשליחות אחזור ואחתן אותה”.

אסף הוסיף: “אילון היה מורה ומדריך טיולים, הוא היה איש חינוך, איש שאוהב את ארץ ישראל – הוא נתן את כל כולו. נטע אישתו אמרה לי ‘לא דמיינתי לא דמיינתי, הייתי שקטה הייתי רגועה הוא על ציר נצרים על הציר הבטוח’. אח שלי הוא חלק מדור הניצחון שמלמד אותנו שיעור ויש לנו הרבה מה ללמוד כדי להיות דור של ניצחון”.

שריף גאנם, דודו של סרן ווסים מחמוד ז”ל שנפל אתמול באסון הנגמ”ש ברפיח, סיפר לאריה בגולן בתוכנית ‘הבוקר הזה’: “הוא תמיד היה רציני מאוד, הוא גדל על ערכים שהנחילו לו מילדות. כשהוא נכנס לצבא הוא אמר שהוא ייצא לקצונה ולאחר מכן ישתחרר. עם חלוף הזמן הוא שינה את ההחלטות שלו – הוא ראה את עצמו עושה קריירה צבאית”.

איתן וריקי, הוריו של סמל יאיר רויטמן הי”ד, שנפטר מפצעיו לאחר שנפצע קשה מאוד מפיצוץ מבנה ממולכד ברפיח אמרו: “הוא היה ילד כל כך שמח וכל כך שטותניק שהמילה צער לא מתאימה לו – אני רואה אותו בשמיים צוחק. מתפללים שיאיר שם למעלה ידאג לאחדות”.

אימו של יאיר הוסיפה: ” הוא היה ילד של חיבורים, ילד שכולם אהבו אותו, הוא היה חתיך, יודע לדבר עם כל אחד – ילדים, תינוקות, חברים ואנשים מכל הזרמים, וכל אחד היה אומר שהוא החבר הכי טוב שלו. אנשים בסיירת אמרו לי שהם נכנסו לעזה רק בזכותו כי הוא חיזק אותם”.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ספד לסמ”ר עז ישעיה גרובר הי”ד שנפל באסון הנגמ”ש ברפיח: “הוא חלם לשרת שירות משמעותי, להגן על מדינת ישראל, על העם ועל הארץ. כשישבתי אמש עם אמו שירה, היא סיפרה לי כי הוא היה איש אמת כולו מלא בלב, אידיאליסט גדול, והוסיפה כי היא בטוחה כי אם היו שואלים אותו גם עכשיו אם להיכנס שוב לעזה, הוא היה אומר שהוא נכנס, למרות שהיה יודע שייהרג”.

איתן קופלוביץ הי”ד, קצין בן 28 מהושעיה, נפל יחד עם אילון ויס בקרב בצפון הרצועה. בני משפחתו ספדו לו: “הארי שבחבורה”.

גולן, דודו של קופלביץ, סיפר בריאיון לאתר וואלה: “היה מוכשר בטירוף, היה בו שילוב מיוחד של ענווה ומצוינות. מגיל צעיר איתן חי בתחושת שליחות. במסיבת סיום י”ב אמר שהוא רוצה לוודא שלכל שנייה שהוא נושם תהיה תועלת ותוחלת”.

לפני ארבע שנים נישא קופלוביץ ליעל ולפני שנה נולד בנם הבכור בועז.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות