הפוגות בציר ההומניטרי ברפיח • בן גביר: “מי שהחליט – אוויל וכסיל”

עצירת הלחימה באזור, שהחלה אתמול, צפויה להתקיים בכל יום ולהימשך 11 שעות - עד להודעה חדשה • המטרה: העברת סיוע הומניטרי דרך מעבר כרם שלום • בן גביר: "המהלך לא הובא לקבינט, גישה מטורללת והזויה"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
י' סיון התשפ"ד / 16.06.2024 09:21

צה”ל הודיע הבוקר (ראשון) כי הצבא יקיים “הפוגה צבאית טקטית” בלחימה באזור רפיח שבדרום הרצועה, כל יום מהשעה 08:00 בבוקר עד השעה 19:00 בערב עד להודעה חדשה, כדי להגדיל את היקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועת עזה.

ההודעה של מתאם פעולות הממשלה בשטחים וצה”ל תפסה את הדרג המדיני בהפתעה, מאחר שהמהלך לא אושר מראש. לאחר שנודע להם, הבהיר צה”ל את טיבו של המהלך.

“במסגרת המאמצים המתמשכים של צה”ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים להגדלת היקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועת עזה, ולאחר דיונים עם האו”ם וארגונים בין-לאומיים, הוחלט כי החל מאתמול על בסיס יומי בין השעות 8:00 בבוקר ועד 19:00 בערב תופסק פעילות צבאית טקטית למטרות הומניטריות בכביש מכרם שלום לרחוב סלאח א-דין באזור רפיח במוביל למחסנים של האו”ם וארגונים בין-לאומיים.

“צה”ל ימשיך לתמוך במאמצים הומניטריים בשטח. צעד זה מתווסף לצעדים הומניטריים נוספים שננקטו מאז תחילת המלחמה”.

בצה”ל מבהירים, כי הלחימה ברפיח ממשיכה כרגיל והצעד לא משפיע על עיקרי הלחימה. ההפוגה טקטית נעשית על מנת להגדיל את כניסת הסיוע ההומניטרי לרצועה. נציין כי את ההודעה הוציא דובר צה”ל רק לתקשורת הבינלאומית.

בהודעה נוספת, ביקשו בצה”ל להדגיש את משמעות ההודעה: “אין הפסקת לחימה בדרום הרצועה, והלחימה ברפיח נמשכת. כמו כן, אין שינוי בהכנסת הסחורות לרצועה. הציר המוביל את הסחורות יהיה פתוח במהלך שעות היום בתיאום עם ארגונים בינ״ל, לשינוע הסיוע ההומניטרי בלבד”.

הלל ביטון רוזן, הכתב הצבאי של ערוץ 14: “לאחר שיצאה הודעה בנושא הפסקת הלחימה באזורים מסוימים על ידי דובר צה״ל, מסתבר ששר הביטחון או גורם מדיני מוסמך אחר לא אישרו אותה, וכשנודע לו הדבר דרש לבטל את ההחלטה שהתקבלה בהעדר סמכות. בעקבות כך בדובר צה״ל מיהרו להוציא הבהרה”.

השר איתמר בן גביר תקף את המהלך: “מי שהחליט על ‘הפוגה טקטית’ לצורך מעבר הומניטרי במיוחד בשעה שטובי חיילנו נופלים בקרב הוא אוויל וכסיל שאסור לו להמשיך להיות בתפקידו.

“לצערי מהלך זה לא הובא בפני הקבינט והוא מנוגד להחלטותיו. הגיע הזמן לצאת מהקונספציה ולהפסיק את הגישה המטורללת וההזויה שרק מביאה עלינו עוד הרוגים ונופלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות