פורסמו שמות 10 מהלוחמים שנפלו בשבת בקרבות ברצועת עזה

שני לוחמי שריון במילואים, סרן איתן קופלוביץ ורס"ב אילון ויס הי"ד, נפלו בפיצוץ מטען על טנק בצפון הרצועה • 5 לוחמים שנהרגו באסון הנמ"ר ההנדסי ברפיח: סמל אליהו משה צימבליסט, סמל איתי עמר, סמ"ר סטניסלב קוסטרב, סמ"ר אור בלומוביץ וסמ"ר עז ישעיה גרובר הי"ד
יוני גרין
י' סיון התשפ"ד / 16.06.2024 08:40

הותרו לפרסום שמותיהם של 10 חללי צה”ל אשר נפלו בשבת בקרבות ברצועת עזה.

נפלו באסון הנגמ”ש ברפיח:

סרן ווסים מחמוד ז”ל, בן 23, מבית ג׳ן, סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, בעוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

סמל אליהו משה צימבליסט הי”ד, בן 21 מבית שמש, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

סמל איתי עמר הי”ד,  בן 19 מכוכב יאיר-צור יגאל, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

סמ״ר סטניסלב קוסטרב הי”ד, בן 21 מאשדוד, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

סמ״ר אור בלומוביץ הי”ד,  בן 20 מפרדס חנה-כרכור, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

סמ״ר עז ישעיה גרובר הי”ד, בן 20 מטל מנשה, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

סמל יקיר יעקב לוי הי”ד, בן 21 מחפץ חיים, לוחם בגדוד ההנדסה 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

סמל שלום מנחם הי”ד, מבית אל, בן 21, לוחם הנדסה קרבית, נפל באסון פיצוץ הנגמ”ש.

נפלו בפיצוץ מטען על טנק  בצפון הרצועה:

סרן (מיל׳) איתן קופלוביץ הי”ד, בן 28 מירושלים, קצין לוחם בגדוד חש״ן 129, חטיבה 8, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס״ב (מיל׳) אלון ויס הי”ד, בן 49, מפסגות, לוחם בגדוד חש״ן 129, חטיבה 8, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

הלוחמים נפלו כאשר מטען התפוצץ על הטנק שלהם, בשכונת צברא בעיר עזה, שני לוחמי מילואים נוספים נפצעו באורח קשה.

נפטר מפצעיו:

• בשבת נפטר מפצעיו סמל יאיר רויטמן הי”ד, בן 19 מקרני שומרון. נפגע בתחילת השבוע בפיצוץ מבנה ממולכד. באותה תקרית נפלו ארבעה לוחמים נוספים הי”ד.

בצה”ל מתחזקת ההערכה שפיצוץ הנמר”ה אתמול ברפיח, שבו נהרגו שמונה לוחמים, נגרם כתוצאה מירי נ”ט ולא ממטען כפי שהעריכו תחילה.

בבית אל הודיעו כי סמל שלום מנחם הי”ד, לוחם הנדסה קרבית ותלמיד ישיבת ההסדר שעלבים, נפל באסון פיצוץ הנגמ”ש. שלום מנחם גדל בבית אל והותיר אחריו הורים ו-7 אחים ואחיות. שלום מנחם לחם במשך כ-5 חודשים בעזה בהגנה על ביטחון מדינת ישראל ותושביה ונפל כגיבור בעת מילוי תפקידו.

פרטי ההלוויה יימסרו בהמשך. במועצה האזורית נחל שורק עדכנו כי לוחם צה”ל יקיר לוי הי”ד מחפץ חיים נפל באסון הנמר”ה.

ראש ישיבת ההסדר שעלבים, הרב מיכאל ימר, ספד לשלושת הנופלים שלמדו בישיבתו יקיר לוי, שלום מנחם ואליהו צימבליסט הי”ד: “יש משהו משותף לשלושת הנופלים יחדיו והוא להיטיב גם לה’ וגם לסובבים אותם. הלב הרחב והרצון להיטיב עם כל אחד ואחד מבלי לשים לב לעצמם. כשדיברתי עם כל אחד מהם לאחרונה הם אמרו לי כי הם לא חשובים כלל אלא הנתינה לכלל ישראל. שלושתם עסקו בנתינה אינסופית ורצון להתקדם בעבודת ה’ בנתינה לשני. הם היו אנשי חסד, אנשים רגישים שמבינים את השני, אנשי כלל. היו אנשי כלל בשני מובנים: בלחימה בעזה למען כלל האומה ואנשי כלל בשגרה היומיומית בעזרה ובנתינה לאחר, איש לרעהו”.

הרב זכריה רבינוביץ’, שהיה הר”מ של הנופלים בישיבה, ספד ליקיר לוי: “יקיר לוי הי”ד היה אדם מאוד מאיר, חברותי ונעים הליכות. יקיר היה חריף מאוד, חד כתער. בפעם האחרונה שהוא בא לביקור בישיבה, יקיר ישב איתי ללימוד בעיון עם אור בעיניים, היו לו עיניים בורקות. הוא היה נחוש מאוד לנצח ולא לראות שחורות, להיות בראש מורם ולתת את כל כולו”.

על שלום מנחם אמר: “שלום אהב את עבודת ה’, הוא ידע את שזו האמת ואהב את הישיבה והסביבה שלו. הוא תמיד היה קשור לעזרה ולקידום העניינים בישיבה. הוא עשה הכל בטבעיות, בלבביות, בפשטות מאוד גדולה. הוא היה פשוט חמד, מאיר פנים ומחייך. כשחזר מעזה הוא היה נחוש ועם רוח של גבורה”.

לאליהו צימבליסט ספד: “אליהו היה מסור לכלל. היו לו ידיים של זהב והיה תמיד מוכן לסייע ולעזור. מעולם לא החזיק טובה לעצמו, עשה הכל בפשטות ובענווה. אהב את הישיבה ושמח בה. הוא תמיד היה עם ראש מורם והאמין בצדקת הדרך. חתר לניצחון בכל כוחו ועד לרגע האחרון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות