אנטישמים: ביהמ”ש בצרפת אסר על ישראלים להיכנס לתערוכת נשק בפריז

ארגונים פרו-פלסטינים פנו לביהמ"ש הצרפתי בטענה: ביטול הדוכן הישראלי בתערוכה הנשק 'יורוסאטורי' אינו מבטיח היעדר נוכחות ישראלית לחלוטין • בעקבות כך, ביהמ"ש הורה על איסור השתתפותם של ישראלים או מתווכים מטעמם בתערוכת הנשק
חרדים 10
י' סיון התשפ"ד / 15.06.2024 22:23

בית המשפט בצרפת הורה אתמול (שישי) על איסור כניסה של ישראלים וכל מי שיכול להיות מתווך של חברות נשק ישראליות לתערוכת נשק.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, גורמים המעורים בפרטים מסרו שהחברה המארגנת את התערוכה הגישה ערעור על ההחלטה. הפסיקה על הערעור תתקבל ב-17.6 – ועד אז, ההחלטה אינה בתוקף.

גורמים בתעשיית הנשק הישראלית אמרו ל’כאן חדשות’: “מראש כל החברות הודיעו לעובדיהן כי הן אוסרות על הגעה לתערוכה כאזרחים פרטיים”.

בחודש שעבר הודיעו בצרפת על איסור השתתפות של חברות ישראליות בתערוכה הנשק ‘יורוסאטורי’, מה שהביא לביטולו של הדוכן הישראלי שאמור היה לכלול 74 נציגים.

ההחלטה לא סיפקה לגמרי ארגונים פרו-פלסטינים, שפנו לבית המשפט בבקשה להרחיב את האיסור, בטענה שאי-קיום של דוכן ישראלי אינו מבטיח היעדר נוכחות ישראלית לחלוטין.

השופטים סברו שנותרה האפשרות להשתתפות ישראלים מתעשיית הנשק בתערוכה, ועל כן יש לאסור על השתתפות של יצרן נשק ישראלי ו/או עובד או נציג של חברת נשק ישראלית בתערוכה.

בנוסף, חל איסור מוחלט על נציגים ודוכנים אחרים לקבל או לקדם את אותן חברות ישראליות בדוכנים שלהם.

כמו כן, ההחלטה מחייבת את מארגני התערוכה להציב שלטים בכניסה למתחם היריד, בהם יצויין איסור הכניסה לחברות, מתווכים ונציגים המקושרים לחברות הנשק הישראליות.

הארגונים הפרו-פלסטינים ברכו על ההחלטה שמציבה את “צרפת בשורת מדינות המכבדות את המחויבויות והחוקים הבינלאומיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות