תיעוד דרמטי מרגע החילוץ: ‘נועה הכל בסדר, לוקחים אותך הביתה’

בתיעוד נראים לוחמי הימ"מ חודרים לדירה בה הוחזקה נועה ארגמני, כשהם מדברים איתה ומרגיעים אותה • נועה מחולצת כשאחד הלוחמים נושא אותה על גבו כ'שק קמח'
חיים טוויל
י' סיון התשפ"ד / 15.06.2024 21:16

תיעוד חדש מ’מבצע ארנון’: המשטרה פרסמה הערב (שבת) תיעוד עוצר נשימה מרגעי החילוץ הדרמטיים של נועה ארגמני מדירת המסתור שבה הוחזקה בלב נוסיראת.

בתיעוד ממצלמות הלוחמים נראים לוחמי הימ”מ והשב”כ כשהם פועלים תחת אש כבדה לאיתורה וחילוצה של נועה ארגמני מהדירה. חילוצה של נועה התרחש בדירה נפרדת מזו שבה שהו החטופים אלמוג מאיר ג’אן, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו.

בתיעוד נראים הכוחות כשהם פורצים למקום תחת אש כבדה, ומאתרים את ארגמני בדירה, אחרי שחיסלו את שלושת המחבלים החמושים ששמרו עליה. ״שו״ן בידינו, שו״ן בידינו״, מעדכן הלוחם את יתר חבריו לצוות.

רגעים לאחר מכן הם מרגיעים אותה ואומרים: “נועה הכול בסדר, אנחנו לוקחים אותך הביתה”. בהמשך היא מחולצת כשאחד הלוחמים נושא אותה על גבו כ’שק קמח’, ושני לוחמים אחרים עמדו מלפניו ומאחוריו, כדי לשמש מגן אנושי לארגמני המופתעת.

הלוחמים שלקחו את נועה לרכב ממוגן בדרכה ארצה, הוסיפו להרגיע אותה: “את בטוחה, אנחנו לוקחים אותך לאוטו, אנחנו חבר’ה מהימ”מ ומהשב”כ, לוקחים אותך הביתה, אנחנו מאוד מתרגשים שאת פה ואנחנו גאים בך”.

נועה השיבה להם: “אני נורא מתרגשת, אני פשוט מאוד מפחדת מהדרך”.

אחד הלוחמים הרגיע אותה: “הכל בסדר. את איתנו, הכל בסדר”.

פקד ע’, מפקד צוות בימ”מ, לא ישכח את הרגע שבו עמד מול דלת דירת המסתור שבה הוחזקה ארגמני. “פרצנו אותה ובתוכה היו שלושה מחבלים חמושים”, הוא תיאר את השתלשלות מבצע החילוץ בראיון לישראל היום.

“נטרלנו אותם מייד וחיפשנו את נועה בחדרים, כי לא ידענו בדיוק באיזה חדר היא מוחזקת. שני הלוחמים שהיו לפניי ראו אותה ראשונים. היא היתה מאוד מבוהלת וישבה מכווצת על מיטה. הלוחם הראשון אמר לה בעברית ‘נועה, הכל בסדר. באנו להציל אותך. באנו לקחת אותך הביתה’. אמרנו לה שאנחנו מצה”ל והרגענו אותה שהכל בסדר. אחד הלוחמים לקח אותה על הגב ‘שק קמח’, ושני לוחמים אחרים עמדו מלפניו ומאחוריו, ושימשו שכפ”צ אנושי לנועה”.

“השאלה הראשונה שהיא שאלה זה אם אמא שלה בחיים, אמרתי לה שכן היא הסתכלה על כולם ואז שאלה ‘אתם בטוחים?’, אמרנו לה, ‘נועה – באנו להחזיר אותך לאמא’. היא הייתה יחפה ומאוד מבוהלת ומפוחדת”, סיפר פקד ע׳.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות