לראשונה בכותל: רבבות סעדו בקידושא רבא מפואר בחג השבועות

בכל שנה, רבבות עולי הרגל בחג השבועות מקבלים לידיהם ערכת מזון אישית, הכוללת עוגת גבינה, שתיה קרה ומיץ ענבים • השנה, לראשונה, 'כולל חב"ד' הרחיב את היוזמה המסורתית באמצעות קידוש ציבורי חגיגי, עם כיבוד עשיר ומגוון
יוסף גרינבוים
ח' סיון התשפ"ד / 14.06.2024 18:04

חג השבועות בכותל המערבי: רבבות עולי הרגל שבאו לשריד בית מקדשנו בחג השבועות, השתתפו בקידושא רבא מפוארת וחגיגית ביוזמת ‘כולל חב”ד’.

בעשרות השנים האחרונות, ה’כולל’ דואג לרווחתם של עולי הרגל, וממשיך מסורת רבת שנים, שהחלה על ידי החלוץ נקדימון בן-גוריון בשעתו, שדאג להכנת בורות מים קרים משיבי נפש לכל עולי הרגל שנהרו אל בית המקדש.

בכל שנה, מחכה לעולי הרגל ערכת מזון אישית, הכוללת עוגת גבינה, שתיה קרה ומיץ ענבים. השנה, לראשונה, היוזמה התרחבה על ידי קידושא רבא חגיגית, עם כיבוד עשיר ומגוון, בסיוע של קרן מרומים.

היוזמה נועדה להקל על עמך בית ישראל, הגומעים ברגליהם את רחובות ירושלים. בבואם למקום הקודש והמקדש בעיצומו של חג השבועות, יזכו להרוות את צימאונם ולטעום ממיטב הכיבוד שיוגש על שולחנות הקידושא רבא.

בערב החג, נתלה שלט ענק ומרהיב ויכריז “קידושא רבא – שבועות תשפ”ד”.

מבעוד מועד, עמלו במפעל האריזה הגדול של ‘כולל חב”ד’, מסביב לשעון, באריזת הערכות האישיות. חלוקת הערכות האישיות, אפשרה נטילת ‘צידה לדרך’ וכך גם כאשר השמש קופחת עלו עולי הרגל לעצור, ללגום שתייה קרה, לנוח, לטעום מהעוגות המשובחות ולאזור כוח להמשך הדרך עד לביתם.

על כל אריזה, תחת לוגו ‘בית התבשיל אשל ירושלים’ המופעל על ידי ה’כולל’, הודפסה קריאתו של הרבי מליובאוויטש: בנינו ערבים בעדינו – לאסוף את הילדים והטף לשמיעת עשרת הדברות בבית הכנסת בשעת קריאת התורה בחג השבועות.

החלוקה הגדולה לעולי הרגל התאפשרה באמצעות שיתוף פעולה עם הקרן למורשת הכותל המערבי, בסיוע רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות