ארה”ב הטילה עיצומים על ארגון צו 9 בגלל חסימת שיירות הסיוע לעזה

העיצומים הכלכליים הוטלו בשל חסימה, הטרדה ופגיעה של פעילי הארגון בשיירות הסיוע • תנועת צו 9: "פגיעה אנושה במשפחות חטופים, לישראל מגיעה החובה והזכות לנצח"
חיים טוויל
ח' סיון התשפ"ד / 14.06.2024 17:44

ארצות הברית הטילה היום (שישי) עיצומים כלכליים על ארגון ‘צו 9’ בגין חסימה, הטרדה ופגיעה בשיירות הסיוע לרצועת עזה. בשל כך, משרד האוצר האמריקני הוסיף באופן רשמי את הארגון לרשימת הסנקציות.

העיצומים הכלכליים הוטלו במסגרת צו הביצוע נגד אלימות ביהודה ושומרון עליו חתם נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן בחודש פברואר. העיצומים כוללים הקפאת נכסי הארגון בשיפוט ארצות הברית ואוסרים על עיסוק של כל גורם אמריקני עמם.

תנועת צו 9 הגיבה לסנקציות הצפויות של ממשל ביידן: “פגיעה אנושה במשפחות חטופים. לישראל מגיעה החובה והזכות לנצח”.

בתנועה הוסיפו:  “הבחירה של ממשל ביידן להטיל סנקציות על תנועה בה חברים בני משפחות חטופים שבחרו לעצור את הסיוע לאויב בשעת מלחמה, היא החלטה קשה ומזעזעת, ומהווה פגיעה אנושה במשפחות, בדמוקרטיה הישראלית ובמושג החירות העולמי, שארצות הברית נשאה את דגלה מאז הקמתה. כפי שפורסם בתיעודים רבים, הסיוע שהועבר הגיע ישירות לארגון הטרור חמאס, שטבח, רצח ואנס במאות נשים, זקנים וילדים”.

עוד מסרה התנועה: “כפי שהממשל האמריקני לא העלה בדעתו להעביר סיוע לראשי השלטון הנאצי והיפני בזמן מלחמת העולם השניה, כך גם אנו לא עמדנו מנגד, וניצבנו בצורה זקופה במחאה דמוקרטית ובלתי אלימה שכללה חסימה ומחאה בלבד, ללא שום פגיעה ברכוש או באדם, כנגד העברת הסיוע הישר לידי חמאס”.

בתנועה הדגישו: “לישראל מגיעה החובה והזכות לנצח. אנו מזכירים לבלינקן את דבריו בקבינט המלחמה ב-17 באוקטובר ומבקשים שיפעל בהתאם לכך – ‘אם חמאס יחסום בדרך כלשהי את הסיוע ההומניטרי מלהגיע לאזרחים, לרבות באמצעות תפיסת הסיוע עצמו, נהיה הראשונים לגנות אותו ונפעל למנוע את הישנותו’. גם היום נעביר ברצון לידידתנו הגדולה סרטונים שצולמו הבוקר, בו נראים חמושי חמאס על המשאיות”.

נזכיר, כי בעקבות תקריות אלימות נגד משאיות הסיוע, ארגון צו 9 הודיע לפעילים כי הוא מקפיא את פעילותו עד להודעה חדשה. זאת, לאחר שביום הזיכרון האחרון התקיימה חסימה שכללה מאות פעילים שעצרו את הסיוע, ומאז החלו מספר תקריות אלימות, חלקן נגד אנשי כוחות הביטחון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות