מיארה הגישה לבג”ץ מכתב המפכ”ל נגד בן גביר • השר: “אני לא עציץ”

קרבות ראש בראש: היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הגישה היום (שישי) לבג״ץ את המסמך שכתב מפכ״ל המשטרה, יעקב שבתאי, על  התערבות, כביכול, של השר בן גביר בעבודת המשטרה. על פי הפרקליטות, “האירועים המפורטים במכתבו של המפכ”ל מהווים הפרה בוטה של הדין והתערבות פסולה של השר בעבודתה האופרטיבית של המשטרה. פעולותיו האמורות של השר היו
אריה ריבקינד
ח' סיון התשפ"ד / 14.06.2024 17:26

קרבות ראש בראש: היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הגישה היום (שישי) לבג״ץ את המסמך שכתב מפכ״ל המשטרה, יעקב שבתאי, על  התערבות, כביכול, של השר בן גביר בעבודת המשטרה.

על פי הפרקליטות, “האירועים המפורטים במכתבו של המפכ”ל מהווים הפרה בוטה של הדין והתערבות פסולה של השר בעבודתה האופרטיבית של המשטרה. פעולותיו האמורות של השר היו אסורות לפני התיקון לפקודת המשטרה, הן עודן אסורות אחריו, והן מנוגדות להחלטות בית המשפט הנכבד”.

השר בן גביר הגיב: “המכתב השקרי של המפכ”ל ותשובת היועמ”שית לבג”ץ בעקבותיו מוכיחים כי השניים קשרו קשר על מנת להפוך את השר לביטחון לאומי לעציץ ולסכל את עבודתו ותפקידו – מתוך מניעים פוליטיים. לא נאפשר להם זאת, ונפריך את טענותיהם השיקריות.

“לאורך שנים, שרים מהימין התוו מדיניות אך לא וידאו שהיא מתממשת וכך למעשה הפכו לעציצים. אני לא עציץ, ואני גם מוודא שהמדיניות מתממשת. אמשיך להתוות מדיניות למשטרה ולוודא כי היא מיושמת – בהתאם למנדט הציבורי שקיבלתי ובהתאם לחוק”.

המפכ”ל כתב לפני שבועיים ליועמ”שית כי השר בן גביר פעל תחתיו בנושא אבטחת שיירות הסיוע לעזה. לדבריו, השר העביר הנחיות בנושא ישירות לסגנו ולמפקד מחוז דרום, וכשניסה להתערב בעניין, בן גביר אמר כי “יהיו לכך השלכות”.

השר הדף כבר את הטענות ואמר: ״היום יותר מתמיד, חשוב לעקר את תרבות השקר במשטרה.

“כשהמפכ”ל כותב שקיימתי שיחה עם סגן המפכ”ל הוא מסתיר שהשיחה התקיימה בעת שהוא היה בניתוח וסגן המפכ”ל מילא את מקומו… גם שאר הציטוטים והאירועים מסולפים וכוללים חצאי אמיתות ורק תמוה שקובי שבתאי (שבועדת מירון טען שהזיכרון שלו פגום) נזכר ‘לדווח’ על האירועים כל כך הרבה זמן אחרי שהוא טוען שהם קרו וחודש לפני שהוא הולך הביתה.

“אגיב לבג״ץ על המכתב ועל שיטות העבודה של היועמשית שמדליפה, מתדרכת ומנסה להשפיע על שופטי בג”ץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות