אחרי התיעוד האנטישמי ברכבת התחתית: הצעד של מושלת ניו יורק

אחרי התיעוד של עשרות פרו-פלשתינים מטילים אימה על יהודים ברכבת בניו יורק: המושלת הודיעה על שינוי קרוב במדיניות • "שוקלת איסור על עטיית מסכות ברכבת התחתית. לא נסבול שאנשים משתמשים במסכות כדי להתחמק מאחריות להתנהגות פלילית או מאיימת"
חרדים 10
ח' סיון התשפ"ד / 14.06.2024 14:06

ניו יורק סוערת בעקבות תיעוד קשה בו נראים פורעים פרו-פלסטינים מטילים אימה ברכבת התחתית, כשהם צועקים על נוסעים עם כאפיות על פניהם.

“הרימו את ידכם אם אתם ציונים – זו ההזדמנות שלכם לרדת”.

לפי דיווח בחדשות 12, הלילה (ליל שישי) הודיעה מושלת מדינת ניו יורק, קאת’י הוקול, כי היא שוקלת לאסור בחוק על עטיית מסכות, זאת בשל חשש שאנשים יסתירו את זהותם בעת ביצוע מעשים אנטישמיים.

בשיחה עם כתבים סיפרה הוקול על השינוי הצפוי במדיניות. היא ציינה שלמרות שהפרטים עדין לא סגורים, האיסור הצפוי יחריג יוצאי דופן – כמו סיבות בריאותיות, תרבותיות או דתיות – שיאפשרו עטיית מסכות ברכבת התחתית.

“לא נסבול שאנשים משתמשים במסכות כדי להתחמק מאחריות להתנהגות פלילית או מאיימת”, אמרה הוקול. “הצוות שלי עובד על פתרון, אבל ברכבת התחתית אנשים לא צריכים שתהיה להם אפשרות להסתתר מאחורי מסכה כדי לבצע פשעים”.

ביום שני האחרון התקיימה עצרת פרו-פלסטינית בכיכר יוניון. בתום העצרת,  מאות איש הציפו את תחנת הרכבת התחתית. באחת הרכבות תועדו רבים מהם מטילים אימה כשהם רעולי פנים ומנסים “לצוד” תומכי ישראל.

במשך שנים אסר החוק בניו יורק עטיית מסכות במרחב הציבורי, איסור שבוטל בשנת 2020 בשל התפרצות מגפת הקורונה. במסגרת המאבק בתחלואה, הייתה גם חובת עטיית מסכות ברכבת התחתית שבוטלה בספטמבר 2022.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות