בכיר חמאס: לאף אחד אין מושג, לא יודעים כמה חטופים נשארו בחיים

אוסמה חמדאן האשים בריאיון ל-CNN את ישראל בסבל שנגרם לחטופים שנפצעו, ובהתעללות הנפשית והפיזית שעברו • לדבריו, בחמאס עדיין זקוקים להבהרות ולעובדות בשטח לגבי "הפסקת אש ונסיגה" של כוחות צה"ל מהרצועה
חרדים 10
ח' סיון התשפ"ד / 14.06.2024 10:11

בכיר חמאס בלבנון אוסמה חמדאן אמר בריאיון ששודר הלילה (ליל שישי) ברשת CNN, כי לא ידוע כמה חטופים ישראלים נשארו בחיים.

“אין לי מושג לגבי זה. לאף אחד אין מושג לגבי זה”, טען חמדאן.

הוא האשים את ישראל בסבל שנגרם לחטופים שנפצעו, וכן בהתעללות הנפשית והפיזית שעברו חלק מהחטופים ששוחררו או חולצו משבי החמאס, על פי עדותם.

“אני מאמין שאם יש להם בעיה נפשית, זה בגלל מה שישראל עשתה בעזה. כי אף אחד לא יכול להתמודד עם מה שישראל עושה, מפציצה כל יום, הרג אזרחים, הרג נשים וילדים. הם ראו את זה בעיניהם. השוואת תמונות של בני הערובה שצולמו לפני ואחרי תקופת השבי של שמונה חודשים מראה כי הם היו במצב טוב יותר מאשר בעבר”, טען הבכיר.

הוא פירט מהן הדרישות של החמאס לעסקה לשחרור החטופים. לדבריו, בחמאס עדיין זקוקים להבהרות ולעובדות בשטח לגבי “הפסקת אש ונסיגה” של כוחות צה”ל מהרצועה.

על השאלה מדוע חמאס לא הסכימה רשמית להצעה בתמיכה אמריקנית להפסקת אש, אמר חמדאן: “זה צעד חיובי, אבל צריך לראות את העובדות בשטח”. לדבריו, בארגון הטרור מנסים להבין למה מתכוון נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן “הפסקת אש” או “נסיגה”.

לפי הבכיר, חמאס צריכים “שישראל תסכים לגמרי להפסקת אש ונסיגה, ושהפלסטינים יקבעו את עתידם בעצמם”. לדבריו, בארגון מצפים מארצות הברית שהיא תצא מנקודת המבט שרואה רק את ישראל.

הארגון דורש התחייבות שלא יפגעו ביכולותיו השלטוניות, נוסף על ערבויות לסיום המלחמה, והבטחה לכך שיהיה חלק מהסדרה אזורית עתידית.

את הדרישה הזו ארגון הטרור הכניס למתווה העסקה העדכני. בישראל לא מתכננים להוציא בזמן הקרוב משלחת להמשך המגעים עד שחמאס יביע נכונות לחזור למתווה שהציג ביידן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות