מפקד פיקוד הצפון: הייתי נמנע מלפנות חלק מהישובים

האלוף אורי גורדין: "בראייה לאחור, הייתי נמנע מלפנות יישובים כמו יערה, בצת ולימן. ההישג הכי גדול של חיזבאללה זה שיש עשרות אלפי מפונים"
חרדים 10
ח' סיון התשפ"ד / 14.06.2024 09:10

מפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין, אמר בשיחה עם תושבי היישוב מנות בגליל המערבי, כי לדעתו הייתה זו טעות לפני חלק מהיישובים באזור במלחמה. כך דווח באתר ynet.

האלוף אמר: “בראייה לאחור, הייתי נמנע מלפנות יישובים בצפון כמו יערה, בצת ולימן. ההישג הכי גדול של חיזבאללה זה העובדה שיש עשרות אלפי מפונים בצפון”.

התושבים דרשו כי צה”ל ישנה את מדיניות ההגנה שלו ויעביר את המלחמה לשטחה של לבנון. גורדין השיב כי בשלב הנוכחי יש למצות את האפשרות להסדר מדיני, אך להערכתו הסיכויים לכך הם נמוכים.

עוד אמר האלוף, כי הסדר מדיני שירחיק את חיזבאללה מהגבול, פעולה צבאית או מלחמה בצפון לשם השגת המטרה, יתאפשרו רק לאחר סיום הפעולה בדרום.

גורדין גם אמר במהלך השיחה כי צה”ל השמיד את כל המוצבים הקדמיים הגלויים וגם חלק מהנסתרים של חיזבאללה. הוא ציין כי צה”ל ערוך היטב להגנה מפני חדירה קרקעית של כוחות רדואן ליישובי הצפון ולכל האיומים האחרים.

דובר צה”ל מסר בתגובה: “במהלך השיחה הבהיר אלוף הפיקוד כי הבחירה לפנות את היישובים המדוברים התקבלה בהתאם להערכת המצב המבצעית. בניגוד לטענות, האלוף לא אמר כי היה נמנע מפינוי היישובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות