גנץ: מעדיף הסדר מדיני בצפון, סיום המלחמה בעזה • סמוטריץ: התעייף

יו"ר המחנה הממלכתי ל'כאן חדשות': מעדיף הסדר מדיני בגבול הצפון על פני המשך והעצמת המלחמה • בראיון לחדשות 12: בעד סיום המלחמה תמורת החזרת החטופים • סמוטריץ' תקף: "כניעה מבישה לסינוואר" • הליכוד עקץ: “מעדיף לשבת באולפנים במקום בקבינט”
אריה ריבקינד
ח' סיון התשפ"ד / 13.06.2024 21:28

אחרי הפרישה מהממשלה: יו”ר המחנה הממלכתי, ח”כ בני גנץ, העניק היום (חמישי) ראיונות לארבעת ערוצי הטלוויזיה, בהן חשף כי הוא בעד הסדר מדיני בגבול הצפון ובעד סיום המלחמה בעזה.

עקפו אותך בתור? לפני שמתעצבן, תבדוק אם גם אתה זכאי לזה

בריאיון למיכל רבינוביץ’ ב’כאן חדשות’ התייחס להתנהלות הממשלה ממנה פרש בשבוע שעבר.

גנץ סיפר על התנהלות קבינט המלחמה: “במשך חודשים רבים המערכה הזאת מתקיימת בהסכמה על מה שצריך לעשות. מתוך לכידות וראיית האינטרסים של מדינת ישראל. ככל שחלף הזמן התמהיל הזה השתנה. ראינו ששיקולים אחרים תופסים מקום. למשל מתווה החטופים, יושבים בקבינט המלחמה מסכמים מתווה, נתניהו מאשר ומעבירים אותו לצוות המשא ומתן. לאחר מכן הוא מקבל לחצים, עושה סיבוב ומעכב את הצוות מחדש. כל הדברים התעכבו משיקולים שהם לא ענייניים. לא זרקתי גפרור בחדר ועזבתי, במשך חודשים אני מנסה להשפיע על מה שקורה בתוך החדר”.

על המלחמה בגבול הצפון אמר: “אני מעדיף הסדר מדיני, יש גבול בינינו לבין לבנון. אני לא מדבר על לבנון, אני מכיר שם כל מילימטר. אני מבין שמדובר במלחמה קשה. אבל כנראה שהיא תהיה הכרחית. אם נוכל למנוע אותה בעזרת לחץ מדיני, נעשה את זה. אם זה לא יעבוד צריך להתקדם”.

בנוגע לגורלה של משפחת ביבס שנחטפה לרצועת עזה אמר: “אני חושב שישראל יודעת מה עלה בגורלם של בני משפחת ביבס. הציבור ידע כשאפשר יהיה לוודא את הדברים”.

גנץ הביע תמיכה בעסקה לשחרור חטופים גם במחיר של סיום המלחמה. בראיון לדני קושמרו בחדשות 12 אמר כי הוא בעד סיום המלחמה תמורת החזרת החטופים או בלשונו “שיהוי לשנה או שנתיים”.

גנץ האשים גם, בראיון לחדשות 12,  כי השר בצלאל סמוטריץ’ גרם לנתניהו לבטל החלטה שהתקבלה בקבינט המצומצם לסיום המלחמה.

“לחצים פוליטיים השפיעו על נתניהו, שעיכב את ההחלטה שהתקבלה בקבינט לניהול המלחמה, והכריח אותנו לחזור לדיון חוזר”, אמר גנץ וטען כי נתניהו שינה את החלטתו אחרי שסמוטריץ’ שוחח עימו.

השר בצלאל סמוטריץ’ הגיב לגנץ: “אכן, מול מובילי הקונספציה שניהלו את המלחמה, עשיתי כל מה שניתן כדי שמדינת ישראל תחתור לניצחון ולא תרים דגל לבן לחמאס בפני המזרח התיכון כולו”.

הוא הוסיף: “מנעתי עסקה מופקרת שכללה את סיום המלחמה והעמדת מדינת ישראל בסכנה קיומית. זו לא פוליטיקה, זה ביטחון ישראל. אמשיך לפעול בע”ה להשמדת ולהכרעת האוייב ולהחזרת כל החטופים”.

עוד קודם לכן הגיב סמוטריץ בציוץ: “האמירות של גנץ בעד סיום המלחמה הן כניעה מבישה לסינוואר ופשיטת רגל מוסרית ולאומית. מול הגנרלים שהתעייפו, עומדים הלוחמים עזי הנפש שממשיכים להילחם בגבורה ויביאו לעם ישראל את הניצחון ואת החזרת החטופים כולם”.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס לדברי גנץ שאמר כי יעדיף הסדר מדיני עם חיזבאללה. “דברי גנץ על הסדר מדיני עם חיזבאללה מוכיחים כי הקונספציה עדיין קיימת בתוכנו ולמרות השבעה באוקטובר יש מי שסבורים כי אפשר להגיע לסיכום עם ארגון טרור רצחני שכל מהותו השמדת ישראל. אני חוזר ואומר: הדחיינות הורגת אותנו ופנטזיות על הסדרים מדיניים רק יביאו עלינו אסון. טרור מכריעים בכוח”.

במפלגת הליכוד עקצו את גנץ על סבב הריאיונות לתקשורת: “מצער שגנץ החליט לשבת הערב באולפני הטלוויזיה במקום בקבינט שממשיך לעשות הכל כדי להשיב את כל חטופינו ולחסל את החמאס”.

בתגובה, השיבו במחנה הממלכתי: “מה שמצער הוא שנתניהו ממשיך לשבת לדיונים, בלי לקבל החלטות אסטרטגיות שישיבו את חטופינו, יחזירו את תושבי הצפון, ויחסלו את החמאס”. במפלגת השמאל הוסיפו: “בדיונים לא מנצחים – רק במעשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות