הרצל ובלפור, תאומים זהים בני 76, עברו אירועים לבביים בהפרש ימים

הרצל ובלפור חקק נולדו בבגדד ולא נפרדים עד היום: הם גרים בירושלים, זוכים יחד בפרסים, וכשכואב לאחד - כואב גם לשני • כמה ימים לאחר שבלפור הגיע ל'שערי צדק', גם הרצל החל לחוש לא בטוב - והגיע בעצמו למיון • כעת שניהם משתקמים יחד בטיפול נמרץ לב
תמי גיל
ז' סיון התשפ"ד / 13.06.2024 20:37

הרצל ובלפור חקק נולדו בבגדד בקום המדינה ולא נפרדים עד היום. הם גרים באותה העיר, זוכים יחד בפרסים, וכשכואב לאחד – כואב גם לשני.

עקפו אותך בתור? לפני שמתעצבן, תבדוק אם גם אתה זכאי לזה

אביהם הציוני קרא להם הרצל ובלפור, על שם הוגי הציונות שלא נפגשו מעולם ורצה להפגיש ביניהם.

הרצל ובלפור עלו לארץ, ובמשך שנים רבות צברו הישגים רבים ביניהם בלפור היה חתן התנ”ך העולמי והרצל היה הסגן שלו. הם אף זכו יחד בפרס לתרבות יהודית.

שניהם גרים בירושלים, ובקשר קרוב ביותר.

לפני כמה ימים, בלפור חש הרעה בבריאות והתברר כי הוא סובל מפרפור פרוזדורים. הוא הגיע ל’שערי צדק’ על מנת לקבל טיפול תואם ביחידת טיפול נמרץ לב. אחיו הרצל טיפל בו ועזר לו בתהליך, וכמה ימים לאחר שבלפור הגיע, גם הרצל החל לחוש לא בטוב – והגיע בעצמו למיון ‘שערי צדק’, שם התברר כי יש לו חסימה באחד העורקים.

יום לאחר מכן עבר צנתור לב ב’שערי צדק’, אף הוא ביחידת טיפול נמרץ לב במרכז הרפואי.

כך, שכעת נמצאים שני האחים יחד באותה מחלקה ומשתקמים יחד. על מנת לא להתבלבל בין האחים, תלו האחיות שלט שישנם תאומים זהים במחלקה ולשים לב.

“אנחנו קוראים לזה סימביוטיקה תאומית”, אומרים התאומים. “זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו חווים דבר כזה. כנראה הלחץ שאחד מאיתנו חולה השפיע על השני. פעמים רבות אנחנו חווים דברים דומים בלי לדעת”.

ד”ר לואי טאה, רופא בכיר ביחידת טיפל נמרץ לב ב’שערי צדק’ שטיפל בתאומים – סיפר: “קיבלנו שני תאומים לטיפול נמרץ לב. אחד עם הפרעה בקצב הלב ואי ספיקת לב והשני התקבל כעבור יומיים אחרי התקף לב. יש דיווחים בספרות תאומים להיות דומים במחלות קרדיווסקולרית. מצבם מצוין וישתחררו בקרוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות