הצפון רותח: שני חיילים נפצעו קל ובינוני מפגיעת טיל נ”ט ליד מרגליות

מטחים כבדים לגליל ולגולן: 15 מוקדי שריפות, 2 פצועים קל בקצרין • דובר מטעם הממשלה: לבנון וחיזבאללה נושאות באחריות מלאה להידרדרות המצב בגבול • גורם אמריקני בכיר: "מאוד מודאגים מהסלמה בגבול ישראל-לבנון" • גופה אותרה סמוך לשער הנגב: כנראה מחבל • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ז' סיון התשפ"ד / 13.06.2024 14:53

היום ה-251 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

כולם יתחילו לדבר עכשיו על רפורמת “הסדרי בחירה”. מה הכוונה?

19:47 – פגיעת הנ”ט ליד מרגליות: שני חיילים נפצעו, מצבם קל ובינוני

לפי הודעת דובר צה”ל, כתוצאה מפגיעת שיגור נ”ט ליד מרגליות נפגעו שני חיילי צה”ל באורח בינוני וקל. החיילים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

19:45 | בצה”ל עונים לטענת חיזבאללה: “זו לא הייתה המתקפה הגדולה ביותר מאז פרוץ המלחמה”

לדברי גורמים בצבא, אתמול שוגרו יותר רקטות מהיום – 200 לעומת כמה עשרות. עוד אומרים בצה”ל כי חיסולו של “אבו טאלב” שלשום הוא חיסול אסטרטגי שפגע קשה ביחידת נאסר של חיזבאללה בדרום לבנון, וכי ימשיכו לחסל בכירים בארגון הטרור תוך היערכות לעבור לשלב הבא – מתקפה.

19:20 – צה”ל: שני מחבלים בכירים חוסלו במבצע בג’נין

בשיתוף עם שב”כ ומג”ב הושלם בפעם השנייה השבוע מבצע לסיכול טרור במרחב ג’נין. המבצע ארך 13 שעות, ובמסגרתו לוחמי דובדבן, סיירת חרוב ומג”ב עצרו מספר חשודים וניהלו חילופי אש עם חמושים. כוחות הנדסיים חשפו צירים שבהם הוטמנו מטענים.

לוחמי יחידת דובדבן ביצעו נוהל “סיר לחץ” על מבנה שבו שהו שני מבוקשים בכירים. בתום חילופי אש שכללו ירי של טילי כתף לעבר המבנה, שני המבוקשים חוסלו ונמצאו שני נשקים על גופותיהם. לוחם צה”ל נפצע קל.

18:26 | שני פצועים מפגיעת טיל נ”ט סמוך למרגליות

במקום התפתחה שריפה

18:20 – גורם מדיני בכיר: תשובת חמאס – תשובה שלילית מוחלטת למתווה של ביידן

גורם מדיני בכיר על תשובת חמאס: “ישראל והמתווכות מיישרות קו בצורה מובהקת, שברור שהמתווה כפי שחמאס הביא אותו הוא בעצם תשובה שלילית מוחלטת למתווה של ביידן. לא מדובר בשינויים מינוריים כפי שחמאס מציג – אלא בשינויים מהותיים ויסודיים בהסכם, שלא מאפשרים לצדדים להתקדם לעבר עסקה. מדובר בעשרות רבות של סעיפים ששונו”.

17:35 – 3 כטב”מים ששוגרו לעבר הגולן יורטו על ידי צה”ל

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב דיר סירין שבדרום לבנון. כמו כן, לוחמי ההגנה האווירית יירטו 3 כטב”מים אחרי שהאזעקות הופעלו בגולן.

התקיפה של חיל האוויר מגיעה אחרי שורת אזעקות, שיגורי רקטות ושרפות שפרצו באזורים שונים בצפון.

16:45 – על רקע ההסלמה בצפון: צה”ל השלים שני תרגילים חטיבתיים למוכנות למלחמה בלבנון

מצה”ל נמסר כי בשבועיים האחרונים בוצע רצף תרגילים חטיבתיים שבהם אומנו הכוחות למתווי לחימה שונים בזירת הצפונית

16:00 –  ראש מועצת קצרין: לא ייתכן כי חבל ארץ הצפון יהיה מגרש המשחקים של חיזבאללה

ראש מועצת קצרין יהודה דואה קורא להנהגת המדינה להתעורר לאור ההסלמה הקשה בצפון. “מדינת ישראל קומי עורי, לא ייתכן כי חבל ארץ הצפון יהיה מגרש המשחקים של חיזבאללה”.

15:55 – דובר צה”ל: בין השעות 14:55-14:58, זוהו שתי מטרות אוויריות חשודות – אחת יורטה

בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין במרחב הגליל העליון שהופעלו בין השעות 14:55-14:58, זוהו שתי מטרות אוויריות חשודות. לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אחת. האירוע הסתיים אין נפגעים.

15:55 – דובר מטעם ממשלת ישראל: לבנון וחיזבאללה נושאות באחריות מלאה להידרדרות המצב בגבול

15:31 – חיזבאללה טוען: שיגרנו 150 רקטות ו-30 כטב”מים ל-15 בסיסים שונים

גורם בחיזבאללה לערוץ אל-ג’זירה: הארגון תקף 15 בסיסים צבאיים בבת אחת בגליל וברמת הגולן באמצעות שיגור של 150 רקטות ו-30 כטב”מים מתאבדים. לדבריו, מטרת המתקפה המורכבת הייתה להגיב על חיסול המפקד טאלב עבדאללה.

בחיזבאללה טוענים כי מדובר במתקפה הגדולה ביותר מאז 8 באוקטובר, אז פתח הארגון באש לעבר ישראל. המטרה בתקיפה היום היא “להרתיע את ישראל” אחרי חיסול הבכיר. גורם ממשלתי בישראל הגיב על הדברים ואמר ש”לבנון וחיזבאללה הנתמכת על ידי איראן נושאים באחריות המלאה להידרדרות הביטחונית לאורך הגבול”.

 

15:06 – חמש מטרות אוויריות חשודות זוהו החל מהשעה 14:00, 3 יורטו

בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ בשעות האחרונות: לפי דובר צה”ל זוהו כ-40 שיגורים לעבר מרחב הגליל והגולן, מתוכם מספר שיגורים יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. זוהו מספר נפילות שגרמו לפריצת שריפות במרחב.

חמש מטרות אוויריות חשודות זוהו החל מהשעה 14:00, לוחמי ההגנה האווירית יירטו שלוש מתוכן.

14:56 – אזעקות בגליל עליון מחשש לחדירת כלי טיס עוין

14:30 –  גורם אמריקני בכיר: “אנחנו מאוד מודאגים מהסלמה בגבול ישראל-לבנון”

לפי הגורם, נעשים מאמצים למנוע את התפשטות המצב בגבול לכדי מלחמה כוללת. עוד אמר כי לא נעשה מספיק כדי להגיע להפסקת אש בעזה, וכן שיש צורך בסידורי ביטחון ספציפיים בצפון.

14:05 – ירי בלתי פוסק לצפון: שריפות בכמה מוקדים, שני פצועים קל מרסיסים בקצרין

החל משעה 14:00 בצוהריים החל ירי בלתי פוסק לעבר הגליל העליון ורמת הגולן, שכלל ירי רקטות וחדירת כלי טיס עוינים. ההתרעות נשמעו בין היתר ביישובים: צפת, קצרין, איילת השחר, חצור הגלילית, טובא זנגריה, מנחת מחניים, אביבים, מלכיה, יסוד המעלה ואיילת השחר. 2 צעירים כבני 20 נפגעו מרסיסים, מצבם קל.

כתוצאה מהירי פרצה שרפה בקצרין. מכבאות והצלה נמסר כי התקבלו דיווחים על כמה שריפות שפרצו במרכז ובצפון הגולן בעקבות נפילות ויירוטים. לוחמי האש מתחנות גליל גולן הוזעקו למקום בצל האזעקות ומנסים להשיג שליטה על הלהבות.

לפי הדיווחים, ישנם 15 מוקדי שריפות ברמת הגולן והגליל העליון.

14:00 – צה”ל השלים מבצע אוגדתי במרכז הרצועה, הושמדה מנהרה באורך כ-800 מטרים

אוגדה 99 השלימה מבצע אוגדתי במרחב המסדרון והעמיקה את אחיזת צה”ל במרחב. בתוך כך, הושמדה מנהרת טרור באורך כ-800 מטרים – כקילומטר משטח ישראל. בצה”ל מדגישים כי בשבוע החולף, היחידה הרב-ממדית וצוותי הקרב החטיבתיים השלימו מבצע אוגדתי במרחב זיתון ושכונת צברא. במהלך המבצע חוסלו עשרות מחבלים והושמדו כ-50 תשתיות טרור.

13:00  –  גופה אותרה על ידי אזרח סמוך לשער הנגב, זהותה טרם התבררה

ככל הנראה מדובר בחבל. מהמשטרה נמסר:  בהמשך לדיווח אודות מציאת גופה סמוך לצומת שער הנגב, נעדכן כי לאחר חקירה ראשונית של חוקרי המז”פ, נמצאו במקום אפוד לחימה ריק וחולצה עם כיתוב בערבית. הגופה נשלחת להמשך חקירת זהותה במכון לרפואה משפטית.

12:05 –  כוחות צה”ל פועלים בג’נין במבצע לחישוף אספלט

09:40 –  הלחימה ברפיח נמשכת: חוסל מחבל שהשתתף בטבח

כוחות צה”ל פועלים בעיר הדרומית. חיילי גבעתי חיסלו מספר מחבלים בהיתקלויות פנים מול פנים. כלי טיס תקפו והשמידו כ-45 מטרות טרור, ביניהן מבנים צבאיים, חוליות מחבלים חמושות, משגרי רקטות, פירי ומנהרות ותשתיות

08:00 – הפלסטינים האשימו, בצה”ל הבהירו: “לא תקפנו באזור ההומניטרי”

בסוכנות הידיעות הפלסטינית וופא האשימו שצה”ל פתח במתקפה על אזור אל-מוואסי בדרום הרצועה – מהאוויר, מהים ומהיבשה. בצה”ל הכחישו את הדיווח: “לא התבצעה כל תקיפה של צה”ל במרחב ההומניטרי באל-מוואסי”. מחנה אל מוואסי הוגדר מתחילת המלחמה כ”אזור הומינטרי” ואליו התפנו מאות אלפי פליטים מכל רחבי הרצועה.

06:15 – צה”ל תקף מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון. בנוסף, צה”ל עדכן כי ההתרעות שהופעלו ביחיעם וכליל – שווא

06:09 – אזעקות הופעלו בשתולה שבגליל המערבי

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות